Weekend z książką - ,,Druga szansa".

Cisza.
Otula mnie.
Miękka.
Lepka.
Straszna.
- Boję się...
Katarzyna Berenika Miszczuk
– 
Druga szansa

   Książka, która mnie bardzo miło zaskoczyła. Kupiłam ją bez zastanowienia na promocji w Empiku, a potem przepadłam na resztę dnia. Lektura jest zaskakująca, niesamowita, tajemnicza. Ma swój niepowtarzalny, mroczny klimat. Sprawia, że utożsamiasz się z główną bohaterką i przeżywasz to, co ona. Czujesz ciągle narastający strach o siebie i przyjaciół. Narracja jest pierwszoosobowa, więc mamy całkowity wgląd w jej myśli i odczucia. Sama okładka przyciąga oko, a treść książki jest niebanalna i nietypowa. Szybka akcja, świetnie skonstruowane dialogi i niezwykli bohaterowie, dzięki czemu czyta się ją z wypiekami na twarzy i na jednym „posiedzeniu”. Koniec bardzo zaskakujący, pozostawiający szerokie pole do popisu dla naszej wyobraźni. Książkę zaliczam do jednej z moich ulubionych i śmiało mogę ją wam polecić.


   Na pierwszych stronach książki zapoznajemy się z naszą główną bohaterką Julią, która niestety nie pamięta, kim jest, nawet nie poznaje swojego odbicia w lustrze. Wszystko wyjaśnia jej opiekunka ośrodka ,,Druga Szansa”, do którego właśnie trafiła. Dzięki pani Zofii dowiadujemy się, czemu w takim miejscu obudziła się dziewczyna i czy jest dla niej nadzieja na powrót do normalnego życia. Na początku Julka uważała, że ma szczęście. Spotkała ludzi, którzy chcą jej pomóc, jednak z biegiem czasu w ośrodku zaczyna się dziać wiele podejrzanych rzeczy. Tabletki, które miały przywrócić jej pamięć sprawiają, że chodzi jeszcze bardziej otumaniona i senna niż przed ich spożyciem. Pielęgniarze przypominają rasowych bandziorów, a opiekunka, która chce być dla wszystkich przyjaciółką, faworyzuje jedynie Julię, dla całej reszty pacjentów jest opryskliwa i niesprawiedliwa. Na domiar złego jedna z podopiecznych ciągle wróży dziewczynie śmierć. Przerażające kruki spędzają jej sen z powiek, a tajemnicza kobieta, której nikt nie widzi i nie słyszy poza Julią zwraca się do niej, używając całkiem innego imienia. Przez te wydarzenia bohaterka staje się jeszcze bardziej zagubiona i przerażona. Wraz z przyjaciółmi stara się zrozumieć, co się dzieje w Drugiej Szansie i czy w ogóle można się z niej wydostać.






32 komentarze :

  1. świetny wpis! :*
    zapraszam do mnie! byłabym wdzięczna gdybyś przeczytała nowy post i pomogła mi w konkursie:) pozdrawiam!
    xshandy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. brzmi zachęcająco ;)
    http://healthy-beauty-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Też ją czytalam, jest piękna ;3
    http://live-honestly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis💛 Tylko ja bym się bała ją przeczytać😞 ale pozdrawiam. http://life-patuu.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się pierwszy tekst na początku!
    Nigdy ksiażki nie widzialam, ani nawet o niej nie słyszałam ale wydaje sie być naprawdę interesująca ;>
    Świetny pomysł na zdjęcia z książką w roli głównej :D
    /Agrafka
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się ciekawie! Jeżeli tylko będę miała okazję, na pewno sięgnę po tą książkę! :)
    pozdrawiam - reallylovediy.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post! ^.^
    http://blogbeznazwypenny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa książka, ale ja jakoś takich nie lubię. :)

    Poklikasz w linki?
    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawie! :)
    Czekam na kolejny wpis, zaraz zaobserwuję ♥
    http://marmurka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaciekawiłaś mnie tą książką :). Pozdrawiam!

    + Proszę o klikanie w linki ubrań w najnowszym poście: lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tego tytułu, iż bardzo lubię czytać chętnie sięgnę po tą książkę, gdyż naprawdę zafascynowałaś mnie. :)
    Uwielbiam lektury, w które mogę się wczuć cała. A jeśli i Ty masz ochotę przeczytać coś ciekawego [kryminał] to polecam Ci książki Harlana Cobena. Osobiście przeczytałam już 5 jego książek i każda mnie zaciekawiła!
    Pozdrawiam!
    magical-history.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za propozycje.Wiele dobrego słyszałam o tym autorze, w końcu muszę sięgnąć po jego książki. ;)
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  12. AAA KSIĄŻKI!!
    kocham książki całym sercem, mimo, że nie mam gdzie ich układać już, a ebooki nie sprawiają mi takiej radości :(
    A teraz przez ciebie będę musiała zmolestować znów rodziców o kolejną ;) książkę, bo mój portfel właśnie przez nie jest pusty :D

    Skye :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd ja to znam, z moich półek zaczynają znikać wszystkie rzeczy byleby było miejsce na nowe książki. ;) Również ebooki nie sprawiają mi przyjemności, tylko przewracanie stron książek mnie satysfakcjonuje.

      Usuń
  13. moja dobra rada dla cb -poszerz sb bloga w projektancie , bo po boku ci literki wystają, a co do ksiazki to jest swietna bo czytałam
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za radę, wszystkie są mile widziane. Tylko nie wiem, o które literki chodzi? U mnie wszystko jest na miejscu, a jak poszerzę to dopiero wtedy się tekst rozlatuje . Może to zależy od ogólnym ustawień przeglądarki? :)

      Usuń
  14. Opis brzmi zachęcająco ;)
    Śliczna poduszka :)
    Pozdrawiam :)

    http://andrew-scott-poland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy, ale to nigdy nie słyszałam o tej książce i myslę, że jej nie przeczytam. Fajny opis, ale takie coś mnie interesuje ;/

    NOWY POST! ZAPRASZAM!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Great post!
    Would you like to support each other's blog by following with GFC and Google+?:) Please let me know if you do so I can follow you right back

    Have a nice week!
    xx Veronica
    http://veronica-mangojuice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam o książce, ale widzę, że to coś dla mnie :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy jej nie czytałam. Nie wiem czemu ostatnio raczej czytam książki zagranicznych autorów :) Może na tę kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przeważnie też sięgam po książki zagranicznych autorów, jednak czasem warto dać szanse tym naszym, można się miło zaskoczyć. ;)

      Usuń
  19. Wydaje się fajna, a ja szukam czegoś do poczytania :3 chyba się skuszę ♡
    Ta poducha (?) skradła mi serce ♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również oszalałam na punkcie tej poduszki, idealny dodatek dla kocich maniaków. ;)

      Usuń
  20. My nigdy jej nie czytałyśmy :) ale chyba się skusimy ♥
    http://claudiaandnadia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Hahahah ale super zdjęcia!
    Przeczytam ją!

    OdpowiedzUsuń
  22. Cytat mnie zachęcił! :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i może zaobserwujesz :)
    Pozdrawiam i życzę miłego popołudnia!

    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  23. Pierwszy raz widzę tą książkę na oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawy blog, na pewno będę częściej. Dodaję do obserwowanych :) Dziękuje również za odwiedziny

    OdpowiedzUsuń

GeekBooks © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka