Weekend z książką - ,,Nomen Omen".

                                              ,,Człowiek człowiekowi panią z dziekanatu."
                                                                                - Marta Kisiel ,,Nomen Omen"

 
   Jeśli szukacie książki na jeden wieczór, która ma was rozśmieszyć, a jednocześnie ciągle być w klimacie fantastyki to polecam „Nomen Omen”. Rozwieje wszystkie smutki, przegoni jesienną chandrę i niejednego gbura rozbawi do łez. Marta Kisiel ani trochę nie zawodzi swoich fanów, kolejny raz pokazuje, że nie brakuje jej szalonych pomysłów, rozdziały wręcz pękają w szwach od nadmiaru niesamowitych historii. Cała książka jest przepełniona zabawnymi dialogami, ciętymi ripostami i komicznymi wydarzeniami.
Powieść została doskonale przemyślana, a bohaterowie przedstawieni wyjątkowo oryginalnie i niepowtarzalnie. Fabuła jest bardzo zakręcona i pełna zaskakujących zwrotów akcji, które sprawiają, że nie idzie się oderwać od tej lektury.



   ,,Z figury Rubens, z fryzury Tycjan, z gęby zaś, wypisz, wymaluj, Picasso.”
To tylko zalążek zmartwień głównej bohaterki, która jest prawdziwą ofiarą losu.  Samo jej imię Salomea Klementyna Przygoda udowadnia, że dziewczyna od urodzenia ma pod górkę. W końcu pewnego dnia, gdy jej matka kolejny raz opowiada pierwszemu lepszemu akwizytorowi o uśpionej i nieokiełznanej seksualności swojej córki, dziewczyna postanawia uciec do babci, a wraz z nią dochodzi do wniosku, że nie może dalej mieszkać w swoim rodzinnym domu i wyprowadza się do Wrocławia. Wielkie było jej zdziwienie, gdy nawet taksówkarz bał się podjechać pod adres, który wybrała za swoją oazę spokoju. Faktycznie, pierwsze wrażenie nie było powalające - stara konstrukcja przypominająca chatkę czarownicy, którą zamieszkują równie stare siostry i papuga, która ciągle krzyczy „Killnij gada!”. Po miesiącu, gdy Salce udało się 
zaaklimatyzować i znaleźć satysfakcjonującą pracę jej koszmar znowu zaczyna się urealniać. W drzwiach
mieszkania pojawia się największy pasożyt, brat Niedaś we własnej osobie. Na dodatek oznajmia, że wprowadza się do sióstr Bolesnych, ponieważ wyrzucili go z akademika. Jego przybycie rozpoczyna serię niewiarygodnych przygód, które lawinowo zwalają się na Salomeę, od topienia się w Wiśle po spotkanie własnego pradziadka, który nie żyje już kupę lat ale jakimś cudem pojawia się na ulicach i czyha na biedne blondwłose studentki.




40 komentarzy :

  1. Może się na nią skusze! x3
    Dziękuję za bardzooo miły komentarz na moim blogu!
    Zaobserwowałam! ;***
    http://gabstylee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, książka mnie zainteresowała. Przez Ciebie mój narzeczony będzie mial kolejny wydatek na mnie! hahaha. :D
    Uwielbiam książki, które wciągają, dziwią, a jednocześnie bawią. Niestety, takich perełek za dużo nie ma. :(
    Chcę Cię zaprosić na 3 rozdział mojego opowiadania! magical-history.blogspot.com
    Coś zaczyna się dziać. :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm.. Nigdy nie czytałam, ale może się skuszę :)
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie czytałyśmy tej książki :)
    Może wpadniesz?Wspólna obserwacja? http://claudiaandnadia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy opis, chociaż raczej nie czytam polskich autorów, sama nie wiem czemu. Może jeśli będę miała okazję, to się skuszę :)
    Uwielbiam to, z jaką lekkością wszystko opisujesz!
    Widzę, że założyłaś fanpage,już ostatnio go polubiłam, bo sama wiem, jak ciężko jest zdobyć fanów :) Mam nadzieję, że obu nam uda się je jakoś rozkręcić :D

    Pozdrwaiam!
    reallylovediy.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę poczytać, bo jesienna chandra daje się we znaki :(
    http://meengie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawa książka, pomyśle nad kupnem.
    zapraszam: http://nicolbey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej pozycji. Ale skoro polecasz... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o tej książce.Ogólnie ja mało czytam i jak już wezmę się za coś to raczej jest to pamiętnik.dziennik. ;)
    BLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o niej już kilka razy, więc na pewno będę mieć ją na uwadze :>
    Wiem, że nie ocenia się książki po okładce, ale ta okładka, mimo że jakby nie jest w moim guście, spodobała mi się.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o niej ani razu ale wygląda - i z opisu i wizualnie, naprawdę ciekawie!
    Na pewno kiedyś trafi w moje ręce ;)
    /Agrafka
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Też jestem geekiem.
    Zapraszam do siebie http://lifeforlevis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna recenzja książki!
    Mimo, że nie lubię książek polskich autorów, to tutaj chyba zrobię wyjątek i przeczytam tę pozycje :)
    www.sophieasaqueen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wydaje się interesująca, ale całkiem nie w moim stylu :/

    no-perfekt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytaalm ją, jest cudowna !

    http://daruciaa.blogspot.com/2015/10/w-poszukiwaniu-szczescia.html

    OdpowiedzUsuń
  16. hello dear , I love your blog !!! your posts are really interesting !!! would you like to follow each other ? follow me and I will follow you immediately !!! if you like , just let me know in my blog !!! see you soon!!
    kiss
    http://loryschannelmakeupandbeauty.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  17. Trzeba mi czegoś takiego :)
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie zdałam sobie sprawę, że dawno nie czytałam
    jakiejś pozytywnej, umiejącej rozśmieszyć książki :)
    W mojej ulubionej księgarni jest niedostępna,
    ale najwyżej kupię ją gdzie indziej ;)
    Pozdrawiam :)

    http://andrew-scott-poland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Brzmi super! Poprawa humoru się przyda :)

    Pozdrawiam
    vexykon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie czytałam książki z humorem, jakoś nie przemawiają do mnie. Ale może kiedyś skuszę się na nią bo bardzo fajnie ją opisałaś ;D

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. would you like to follow each other on GFC and Google+? ^^
    Michelle | www.mishcheungx.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka wydaję się bardzo interesująca, ale niestety nie mam ostatnio czasu na czytanie, ale jak tylko znajdę wolną chwilę to się na nią skuszę! :))
    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawa książka. Jak znajdę czas i przeczytam swoją lekture szkolną to może wezmę się za czytanie tej książki :3
    Pozdrawiam
    (Obserwuje- jeśli mój blog ci się spodoba to zapraszam do obserwacji)
    damianwawrzusiszyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Po tym opisie wydaje się być ciekawa. Może ją przeczytam.
    :)
    koko-klaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Cytat na początku genialny :) Wydaje się być ciekawa, a że ostatnio mam ochotę na jakąś komedię, to czemu nie? Zapisuję i w najbliższym czasie jak nie zapomnę to ją sobie zamówię :) obserwuję.
    Klik

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie czytałam, z miłą chęcią się zapoznam ;)

    http://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Książka ciekawie się prezentuje, może ją przeczytam :)!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  28. Looks like an amazing book. Would you like to follow each other on
    GFC, Google+ & Bloglovin? Lemme know & let's keep in touch!


    S.
    http://subhamrai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Followed you back!

      S.
      http://subhamrai.blogspot.com/

      Usuń
  29. Ja do tego typu książek podchodzę sceptycznie, ale rozbawił mnie juz sam opis fabuły, więc może jak będę miała okazję po nią sięgnąć to się skuszę. Chciaż ostatnio pod górkę u mnie z czytaniem jakichkolwiek książek. Wolny czas albo przeleżę, albo przesiedzę w blogosferze i tak to jakoś wszystko mija. martwi mnie to niesamowicie, bo to chyba najbardziej leniwy rok w moim życiu. Zawsze uwielbiam siedzieć z nosem w książkach, a teraz? Chyba po prostu nie potrafię znaleźć tej odpowiedniej .Takiej, która zabierze mnie do swojego świata i nie odda rzeczywistości dopóki nie dotrę do ostatniej strony. Bardzo, bardzo rzadko wpadam ostatnio na takie książki, niestety.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na nowy post:)
    http://somethingdiffernet-imagine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ojej, widzę że idealna lektura na Halloween :D Pozdrowionka :*

    www.sandina.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. Pierwszy raz słyszę o tej książce :)

    Pozdrawiamy cieplutko:*
    Nowy post na TWINS LIFE (KLIK)♡

    OdpowiedzUsuń
  32. Megaa!
    Wspólna obserwacja?
    Daj znać u mnie!
    mój blog- ovixx93.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawa książka, jednak ja nie przepadam za fantastyką. :(
    Jednak duży plus za okładkę, wygląda świetnie!

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

GeekBooks © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka