Weekend z książką - ,,Pierwszy grób po prawej".


                                                        
                                                     „W życiu nie chodzi o to, by odnaleźć siebie.
                                                             Głównie chodzi w nim o czekoladę.”
                                                                                                                                      - Darynda Jones
                                                                     ,,Pierwszy grób po prawej"
                                                                           

   Szukałam w mojej biblioteczce, książki, którą mogłabym wam polecić na Halloweenowy wieczór. Jednak nie znalazłam w niej niczego, co chociaż trochę mogłoby przypominać horror. Już chyba wspominałam, że nie jestem fanką tego gatunku. Jednak po przewertowaniu szafek i krótkiej burzy mózgów, znalazłam coś, co jak najbardziej posiada odpowiedni klimat na ten dzień.  Powieść może nie ma oszałamiającego tytułu, a okładka nie powala na kolana, jednak jej zawartość potrafi pochłonąć czytelnika na wiele długich godzin. Kostucha, kilka duchów i skomplikowane zagadki do rozwiązania to przepis na idealną książkę urban fantasy. Posiada również inne zalety m.in. dialogi ociekające wyrafinowanym poczuciem humoru, sporą porcję dynamicznej akcji oraz nietuzinkowe postacie, które tworzą przysłowiową wisienkę na torcie. Bardzo pomysłowe są również motta towarzyszące nowym rozdziałom, które nawiązują do przyszłych wydarzeń.

 
 
   Jak wyobrażacie sobie śmierć? Większość ludzi widzi ją, jako czarną, zakapturzoną postać z kosą w ręku. Główna bohaterka książki urodziła się kostuchą, jednak w ogóle nie wyróżnia się z tłumu. Jest dwudziestokilkuletnią dziewczyną, niskiego wzrostu z ciętym językiem. Robi za prywatnego detektywa, a pracę ułatwiają jej duchy, które widuje od narodzin. Denaci mkną do Charley, ponieważ jest dla nich wyjątkowo świetlista, jak latarnia morska dla statków i z wielką chęcią wskazują osoby, które zakończyły ich piękne życie. Historia robi się o wiele bardziej tajemnicza w momencie, gdy pojawiają się duchy trzech prawników, które nie potrafią wskazać swojego mordercy. Poza wątkiem kryminalnym, pojawia się również paranormalny romans. Nie byłoby w nim nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że wybranek Davidson istnieje tylko w snach. Dziewczyna próbuje dowiedzieć się, kim on jest i czy po prostu nie stworzyła go jej bujna wyobraźnia. Sprawy nabierają ciekawszego obrotu, gdy mężczyzna okazuje się przypadkowo poznaną osobą sprzed kilku lat i ma wiele wspólnego z jej nadzwyczajnym darem.



 

30 komentarzy :

  1. Brzmi jak jedna z tych książek zainspirowanych modą na tematykę ponadnormalną. Być może jest jednak nietuzinkowa, ale raczej mnie nie zachęciła ;) KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam tak długą liste ksiazek do przeczytania ze juz chyba nic na upcham xdd ale brzmi ciekawie :) obserwuje i pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam jeszcze o tej serii, wydaje się ciekawa <3
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie musze to przeczytac!! Kostucha, duchy, groby to cos zdecydowanie dla mnie!
    MAMO ZAMAWIAM KSIAZKI! <3 :D

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Ja po prostu jestem strasznym tchórzem, dlatego omijam horrory. :D

      Usuń
  6. Napewno przeczytam! Zapraszam heyweyfriends.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna recenzja, podoba mi się jak autorka przedstawia śmierć. :) Świetny cytat. Widzę, że nie tylko ja unikam horrorów.

    muminek-enter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. tematyka książek naprawdę nietuzinkowa, jak gdzieś znajdę to chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi ciekawie :) Ja horrory uwielbiam - mogłabym je oglądać i oglądać non stop :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Te tytuły są świetne :D.
    Przed chwilą trafiłam na tego bloga. Świetnie piszesz, zostaję na dłużej ;).
    Z tego, co piszesz, książka wydaje się być ciekawa, więc prędzej czy później być może po nią sięgnę!

    Alicjonada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Autorki nie znam ale książka wydaje się ciekawa (lubię zagadki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. KSIAZKA WYDAJE SIE CIEKAWA! <3

    Zapraszam do mnie <3 -------> veronicas-veronicass.blogspot.no

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydaję się ciekawa, jednak ja rzadko czytam książki :).
    http://ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam horrory i książki, w których mogę myśleć nad rozwiązaniem różnych zagadek. dlatego czytam często Cobena, który [jak dla mnie] jest niepodważalnym autorytetem kryminalistyki! :)
    Co do tych książek - ach, trafiają na moją [dłuuugą...] listę "do przeczytania". Niestety teraz w moim życiu dużo się dzieje, więc nie mam na to zbytnio czasu. :(
    Buziaki! :*

    magical-history.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają bardzo ciekawie, lecz u mnie z czytaniem kiepsko;/ jak zacznę to i tak nigdy nie potrafię skończyć do końca ;/
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    http://rebelownlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. okładki robia wrazenie, środek..bardzo mnie ciekawi :>
    buziaki, Monia

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się genialna! Chyba coś idealnego dla mnie :) Koniecznie muszę niebawem po nią sięgnąć.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  18. Wydaje się bardzo wciągająca powinnam ją przeczytać :) Uwielbiam takie książki które nie mają w sobie aż tak dużo śmierci tylko tak z umiarem ;)

    http://anita-maggda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Może kiedyś się skuszę, jak na razie mam mega długą listę książek do przeczytania.
    Zaczęłam czytać GRE O TRON która ma 8 części, więc szybko nie skończę.
    Pozdrawiam :*
    www.hand-md.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę przyznać, że chyba nigdy nie czytałam jakiegoś porządnego horroru, ale myślę, że to nie dla mnie.. ;) Uwielbiam wszystkie obyczajówki i - oczywiście - fantastykę!
    http://obudzona-ze-wschodem-slonca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Wydaje się fajna, w wolnej chwili chętnie po nią sięgnę :)

    Zapraszam do mnie: MonyikaFashion >klik<

    OdpowiedzUsuń
  22. chętnie przeczytam :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę przeczytać tą książkę, a jeśli chodzi o grobowe tytuły to zerknij sobie też na: "Facet z groby obok", takie proste romansidło :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Brzmi bardzo ciekawie. Uwielbiam takie książki więc może skuszę się na zakup ;)

    Zapraszam do mnie ♥: http://oliwia-oliwkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

GeekBooks © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka