I don't want realism. I want magic!



   Pewnie zastanawiacie się, czemu to właśnie fantastyka jest moim ulubionym gatunkiem, zwłaszcza w literaturze. W końcu, jako kobieta powinnam z zamiłowaniem sięgać po wszystko, co jest romansem lub dramatem, a najlepiej dwa w jednym. Przyznam się, że od bardzo dawna nie przeczytałam książki z innego działu i to nie dlatego, że jestem jakąś ignorantką i nie lubię innych kategorii, po prostu to fantastyka skradła moje serce. Z serialami i filmami czasem poszaleję i obejrzę coś, co odbiega od mojej sztandarowej tematyki, zwłaszcza, gdy pojawia się tam ulubiony aktor. Chyba każdy z nas ma swojego ulubieńca, dla którego obejrzy nawet najgorszą produkcję? Fantastyka jest dla mnie odskocznią do świata marzeń, czegoś nierealnego i pięknego. 
Po prostu preferuję światy wymyślone nad rzeczywistość. Stworzyłam nawet listę powodów,dla których sięgam po takie książki:
  • bo nie lubię realizmu, wolę magię
  • bo potrzeba niepojętej wyobraźni, by tworzyć takie historie
  • bo smoki
  • bo nie lubię dramatów, które można spotkać za każdym zakrętem
  • bo ckliwe historie przegrywają z trzymającą w napięciu bitwą
  • bo Nocni Łowcy
  • bo jestem z Drużyny Pierścienia
  • bo inaczej nie trafiłabym do Gildii Magów
  • bo te wszystkie wspaniałe historie nie przytrafiłyby mi się w normalnym życiu
  • bo postacie zapadają w pamięci dzięki swojej wyjątkowości
  • bo chyba nikt mi nie powie, że nie czeka na list z Hogwartu

  • bo nie zawsze anioły są lepsze od diabłów
  • bo zwierzęta mówią ludzkim głosem
  • bo super moce
  • bo przydatniejsza jest nauka rysowania runów niż całkowanie
  • bo wieczne życie
  • bo nadnaturalne istoty skradły moje serce
  • bo Tolkien bogiem, a Rowling nałogiem
  • bo uwielbiam marzyć o tym, czego nigdy nie dostanę
  • bo otwiera oczy na ukryte piękno

   Mogłabym tak wymieniać w nieskończoność, bo naprawdę widzę same zalety w kontakcie z fantastyką. Domyślam się, że wielu ludzi ma to za bajki i niepojęte historie. W końcu, po co komu Elfy, a o Entach już lepiej nie wspominać. *Zaraz. Enty? A to jakaś nowa marka?* Są gusta i guściki, o których podobno się nie dyskutuje, ale mam nadzieję, że chociaż trochę was zachęciłam tym tematem. Może już lubicie fantastykę? Albo jesteście oczarowani innym gatunkiem? Polecajcie swoje perełki, z chęcią się z nimi zapoznam.

58 komentarzy :

  1. świetna notka! mam tak samo :) lubię fantastykę bo jest odskocznią od naszego świata.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tak samo !
    Powiesci fantastyczne wnosza bardzo duzo do naszego świata !
    Oprocz fantastyki lubie tez sci-fi.
    Polecam fantasztyczne trio - wlasciwie trzecia czesc dopiero wyjdzie w Polsce ...
    Jest to Metro 2033,2034,2035(coming soon)
    Postapokaliptyczna opowiesc bez dram miłosnych i innych 'zapychaczy' kartkowych.
    Buziaki ;*
    apsolecznee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cenię sobie książki, w których nie ma miłosnych historii lub są zniwelowane do minimum. ;)

      Usuń
  3. Ja chyba uwielbiam fantastyke dlatego że zawsze pomaga przy oderwaniu się od normalnego życia. :)
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja za to uwielbiam romanse (jak to baba ;D ) a za fantastyką nie przepadam
    Obserwuję i liczę na cb
    Karlessblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja czasami lubię fantastykę muszę przyznać;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej lubię fantastykę, ale nie jestem jakimś wielkim fanem, żeby czytać każdą serie fantasy. Nocni Łowcy i HP to coś, co uwielbiam, jednak taki Władca Pierścieni zawsze mnie nudził (i nikt tego nie może zrozumieć XD)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, dołączam się do grona ludzi, którzy tego nie rozumieją, ale z Władcą chyba już tak jest, albo się kocha, albo nienawidzi. ;)

      Usuń
  7. Od czasu do czasu czytam książki z tego gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Również bardzo lubię fantastykę z wszystkich wyżej wymienionych przez ciebie powodów :D To wspaniałe chociaż na chwilę przenieść się do innej rzeczywistości, tak na prawdę mogłabym wiecznie żyć książkami, filmami i muzyką :D
    Te wszystkie niesamowite historie od których wręcz nie można się oderwać to coś niesamowitego :)
    Nie żebym nie czytała innych książek, ale fantastyka jest u mnie zdecydowanie na podium :D
    dreams-lunatyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna notka, jednak ja nie przepadam za fantastyką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wiadomo, że co człowiek to inna opinia. Ja się dzielę swoim uwielbieniem do fantastyki i czekam na wasze zdanie. ;)

      Usuń
  10. Ją raczej fantastyki nie czytam... Bardziej Sci fi . Ale fajny post... Bo smoki XD
    imbirkowy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że Sci fi to jest fantastyka naukowa? ;) Fantastyka dzieli się na fantasy, sci fi, horror.

      Usuń
  11. Ja uwielbiam romanse , ale fantastyka również u mnie mile widziana <3
    justperfectfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie sięgam po takie książki, jedyny tytuł jaki na tą chwile mi przychodzi do głowy co skrywa trochę fantastyki to "Saga o Ludziach Lodu" - w tym się po prostu zakochałam, bo był wątek miłosny, który wprost uwielbiam :) Nie lubię mrocznych opowieści, a Fantastyka mi się głównie z tym kojarzy :D Ale być może to tylko moje uprzedzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. nie tylko ty lubisz fantastykę, ja równiez jestem fanką tego typu tematyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tez lubie^^ szczegolnie "akademie wampirow" szkoda ze tak ekranizacje zwalili bo ksiazki sa swietne ;) ogolnie wczesniej to czytalam wszystko co wpadlo mi do reki ;d pamietam ze podobala mi sie jakas ksiazka o wilkolakach tylko nie moge przypomniec sb tytulu:( a z checia przeczytalabym jeszcze raz ;d
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, totalna porażka. Ostatnio często się zdarza, że ekranizują świetną książkę i po całej linii to zawalają. W sumie szkoda, bo ktoś najpierw obejrzy film, uzna, że to beznadziejna historia i już nie sięgnie po książkę.

      Usuń
  15. Też kocham fantastykę <3
    Choć ostatnio przerzuciłam się bardziej na obyczajówki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Oooo, to może moje opowiadanie wkręci Cię coraz bardziej, haha! :D W każdym razie rozumiem Cię doskonale - też uwielbiam fantastykę. Wszystkie powody, które wymieniłaś są także moimi powodami! :)
    Co do ksiażek. Wczoraj skończyłam ksiązkę L.A. Weatherly "Anioł". Bardzo polecam. Powiem tylko, że odnosi się do punktu "bo anioły nie zawsze są lepsze od diabłów". :)
    Buziaki!

    magical-history.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To da się jeszcze bardziej wkręcić w Twoje opowiadanie? W końcu zacznę rwać włosy z głowy z braku kolejnych rozdziałów! :D

      Usuń
  17. Jak juz wspominalam nie czytam ksiazek ale wiem ze jak sie je czyta to wyobraznia tak sie pobudza w czlowieku ze to musi byc na prawde fajne! Tym bardziej czytajac ksiazki o magii itp. Szkoda ze ja nie potrafie tak sie wczuc w ksiazke, moze sie wyprowadze gdzies gdzie nie ma technologi wtedy bede skazana na czytanie ksiazek haha :D

    http://comocarmen.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jestem ogromną fanką Gry o tron, właśnie ze względu na smoki, na świat który tam jest i przede wszystkim wykonanie. Wielką fanką fantastyki nie jestem, ale ten serial akurat uwielbiam, jego wykonanie, klimat który się czuje podczas oglądania, niesamowite :) Polecam każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja nie przepadam za fantastyką.
    Pozdrawiam,
    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Super :D Cieszę się że ktoś ma takie zamiłowanie jak ja :) Ja odkąd się przeprowadziłam ubolewam bo w mojej obecnej bibliotece jest mało takich książek ( już przeczytałam wszystkie) uwielbiam fantastykę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jest więcej takich osób, które doceniają piękno fantastyki. ;)

      Usuń
  21. Post genialny ^^!
    Mam bardzo podobnie! :* I Dumbledore najlepszy :D
    Pozdrawiam
    marmurka-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja nie przepadam za fantastyką, zdarza się, że czasami obejrzę jakiś film z tego gatunku :) Zdecydowanie bardziej wolę romanse ;))

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeśli chodzi o książki to przyznam się... Czytam tylko te o wspaniałej miłości :D Ale jeśli chodzi o filmy to lubię naprawdę różne gatunki! A fantastyka jest jedną z moich ulubionych. Również lubię się oderwać czasem od rzeczywistości i powędrować w świat magii :3 Z większością twoich argumentów się zgodzę, a gif z "Dary Anioła : Miasto Kości: *-* Po prostu kocham ten film i jest jednym z moich ulubionych! Ale części drugiej się raczej nigdy nie doczekam :c
    http://sandraahey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmu nie będzie, ale są plany na serial. Chyba już nawet można obejrzeć zapowiedz. ;) Polecam przeczytać książkę. Milion razy lepsza od filmu, idzie sie zakochać. ;)

      Usuń
  24. Nie przepadam za książkami fantasy.

    OdpowiedzUsuń
  25. ja mam kilka swoich ulubionych fantastycznych książek, ale zazwyczaj mieszam gatunki ;)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytam co popadnie. :) A ja oglądam same horrory praktycznie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja nie lubię typowych prostych romansów tym bardziej dramatów :p
    W sumie nie zastanawiałam się czy lubię fantasy, a z Twojego postu wynika, że tak. Jakby nawet przejrzeć książki, które ostatnio czytałam to też nieźle się zdziwiłam :D więc chyba muszę się przed sobą przyznać że też lubię ten gatunek ;))
    The balance of my life

    OdpowiedzUsuń
  28. Pozdrawiam :)

    http://chicporadnik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. I jeszcze ,,bo nie ma żadnych ograniczeń" :) Nigdy nie wiadomo czego się spodziewać, zawsze jest ten element zaskoczenia. W normalnej książce uśmiercony bohater jest co najwyżej rzewnie opłakiwany przez najbliższych, a książkach fantasty może wieść radosne życie wskrzeszonego w najmniej oczekiwanym momencie. Runy zawsze wygrają z całkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny tytuł posta. Ja uwielbiam książki i filmy fantasy, od dłuższego czasu czytam tylko książki fantasy, te 'normalne' mnie nudzą, nie ma w nich nic niesamowitego, inspirującego. Cudowne zdjęcia i giry!
    Obserwujemy?

    muminek-enter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo zainteresował mnie Twój post i na pewno wrócę do Ciebie!!! :)

    misiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja także jestem wielką wielbicielką fantasy ^^
    Hobbit, Władca Pierścienie, Harry Potter <3 :D
    Pozdrawiam :)

    http://andrew-scott-poland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Co do drugiej kropki to się zgodzę. Trzeba mieć naprawdę bardzo rozwiniętą wyobraźnie, aby móc wymyślić takie rzeczy. Fantastyką tak średnią się interesuje, ale faktycznie czasami miło jest popatrzeć na coś, co prawdopodobnie nie będzie miało miejsca na świecie :)
    Arleta!

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam fantastykę, magię, tajemniczość... Mój świat! :) Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja raczej nie przepadam za fantastyką xD

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja może nie strikte fatanstyke, ale uwielbiam produkcje Marvela :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Może nie przepadam jakoś wielce za fantastyką, ale co do runów zgodzę się całkowicie!:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja nie czytam fantastyki , ale podałaś fajne powody, więc powinnam zacząć :)
    izablog4.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Fantastyka to raczej nie mój ulubiony typ książek,ale czasami bywa że też po takie sięgnę:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    http://caroline-caaroline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. też uwielbiam fantastykę, ale także horrory :)
    Blog♥klik

    OdpowiedzUsuń
  41. Również uwielbiam fantasy , ale najbardziej uwielbiam trylogię ' Igrzyska Śmierci ' :)
    Poklikasz w linki ? Z góry dziękuje :) .
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2015/11/choiescom.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Też uwielbiam fanstastyke! Po prostu nudzi mnie coś, co i tak mam na co dzień.
    A takie oderwanie się w świat czarów, smoków, wiedźminów, hogwartu jest świetne!
    [ice maiden]

    OdpowiedzUsuń
  43. Uwielbiam Dary Anioła ♡♡
    Achh jak ja uwielbiam fantastykę... oderwanie się od nudnej rzeczywistości, życie w innym świecie... doskonale Cię rozumiem, to mój ulubiony gatunek i nic tego nie zmieni ♥
    Też jestem z Drużyny Pierścienia :D huhu

    Alicjonada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci również książkę, którą ostatnio zaczęłam: Dziedzictwo mroki. To pierwsza część trylogii ;)

      Usuń
  44. Ja w sumie też łykam dużo fantastyki, ale ostatnio coraz bardziej przekonuję się do... realistyki! Też ma swój urok. A już mega, mega podoba mi się mieszanie dwóch gatunków - powieść historyczna z elementami Fantasy, albo Fantasy pomieszane z realizmem historycznym. Pierwsza z brzegu perełka - TRYLOGIA HUSYCKA Sapkowskiego! Pozdrawiam! x)

    www.kulturaifetysze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Łal jak to czytałam to miałam wrażenie że swój post czytam :D mam dosłownie to samo
    Smoki są najlepsze, Dary anioła boskie, Harry Potter tu już chyba nie muszę nawet komentować cudowne ♥
    W ogóle nie przepadam za romansami chyba że jest książka fantastyczna oczywiscie :D
    A obyczajów to już wogóle nie mój klimat
    pozdrawiam bliźniaczko :D
    www.ksiazkiponadniebo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Piszesz o tym co kochasz z takim zacięciem, że od razu bije szczerością. Nie znam Cię ale potrafię sobie Ciebie wyobrazić jako lekko zakręconego geeka, żyjącego we własnym świecie i podoba mi się ta wizja, haha. Pozdrawiam Cię :)

    http://transparenthorizon.blogspot.com/2015/12/ostatnie-dni.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, to jest chyba najpiękniejszy komentarz jaki otrzymałam! ;)

      Usuń

GeekBooks © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka