Weekend z książką - ,,Pisane szkarłatem".


,,Ludzie często powtarzają, że zemsta jest kobietą. 
No cóż, dziś Zima szukała zemsty."
Anne Bishop - ,,Pisane szkarłatem"


   Kolejna książka, która należy do moich ulubieńców i na dodatek zahipnotyzowała mnie okładką. Po czym poznaję, że książka jest moim faworytem? Między innymi nie mogę się od niej oderwać i nawet sen nie jest ważniejszy od skończenia wciągającej historii. Właśnie, tak było i z tą powieścią. Kolejnym powodem, dla którego pokochałam tę książkę to wybitnie zaawansowana wyobraźnia autorki. Nigdzie wcześniej nie spotkałam tak wspaniale wykreowanych postaci. W książce o bardzo rozbudowanej fabule cały czas przewija się wiele charakterów, zaczynając od zwykłych ludzi, a kończąc na żywiołach w postaci kuców. Przy innych lekturach nie udawało mi się zapamiętać wszystkich osób, gubiłam mało istotne wątki, a tutaj wszystko pięknie łączy się w synchronizowaną całość i nie sposób ominąć najdrobniejszych szczegółów.


   Główna bohaterka – Meg Corbyn jest jasnowidzem, ale nie byle, jakim. Jej zdolności objawiają się dopiero po przecięciu skóry. Od rodzaju rozcięcia zależy, czy przepowiednia będzie zawierała dużo istotnych informacji, czy jedynie mglisty zarys przyszłych wydarzeń. Na świecie mówi się, że takie osoby są dla siebie zagrożeniem i muszą przebywać we specjalnym ośrodku pod opieką Kontrolera. Jednak nikt nie wie, co tam tak naprawdę się dzieje. Meg postanawia się w końcu wyrwać spod władzy człowieka, któremu nie zależy na bezpieczeństwie dziewczyn, tylko na pieniądzach zdobytych od ludzi pragnących poznać swoją przyszłość. Po długiej wędrówce trafia na Dziedziniec w Lakeside, zamieszkany przez Innych, czyli przez prawowitych mieszkańców ziemi. Poznaje tam Simona Wilczą Straż, Zmiennokształtnego, który zatrudnia Meg na stanowisku łącznika z ludźmi. Simon wyczuwa, że wieszczka krwi nie jest zwykłym człowiekiem, dlatego daje jej szansę. Szybko się okazuje, że dziewczyna jest bardzo miło przyjęta przez Innych, którzy w chwili niebezpieczeństwa postanawiają nawet stanąć w jej obronie.


   „Kurier spojrzał na Wilka i zbladł. Wilk spojrzał na kuriera i oblizał się.” Bardzo podobają mi się w książce opisy relacji między ludźmi, a Innymi.  Dzieci Namid pilnują ładu na ziemi, jeden zły ruch człowieka może się skończyć śmiercią lub karą w postaci odgryzienia ręki. Przeważnie w takich historiach to ludzie panują nad światem, a „wybryki natury” muszą się ukrywać. W tej książce jest na odwrót, to Inni wyznaczają zasady, a jeśli człowiek się nie przystosuje to zostanie rozszarpany na strzępy i sprzedany w osiedlowym sklepiku.
“Wrona, wieszczka i wampir weszli do biura… pomyślał. To jak początek tych głupich ludzkich dowcipów, których terra indigena nigdy nie potrafią zrozumieć.” Dzięki wkroczeniu ludzi do świata Innych powstaje wiele zabawnych wydarzeń, które umilają skomplikowaną fabułę. W takich momentach widać wyraźnie różnice w zachowaniu różnych istot i całkiem inne podejście do życia. To, co jest oczywiste dla ludzi niekonieczne jest zrozumiałe, dla Zmiennokształtnych, którzy mają bardziej pierwotne instynkty.

 

38 komentarzy :

  1. Fajnie się zapowiada :) Chyba sięgnę po tę książki :)

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post. Jeszcze nie spotkałam się z tymi książkami, ale sam opis i wygląd ich okładek mnie przekonał ♥
    Pozdrawiam,
    http://pozytywnaanzela.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zamierzam przeczytać tą sagę:)
    Również Cię obserwuję:) może zaobserwujemy swoje funpage na facebooku??:)jeżeli masz instagram to podaj to też zaobserwuję:)
    Pozdrawiam
    Recenzjonistycznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie czytałam.. Wolę inną literaturę :))

    http://domajson.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytalam. Jak dla mnie to za duzo fantastycznych postaci na raz. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Beautiful post! Maybe we could follow each other on GFC? If yes, follow me and I follow back as soon as I see it.
    Let me know with a comment on my Blog pinkrabbitbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy o nich nie słyszałam xD

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie to chciałam na pisać o okładce :D
    jest taka tajemnicza i przyciągająca :)
    sama o nich nie słyszałam, ale cytat dobry ;>

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Great post! you have a lovely blog. Do you want to support each others blog by following each other? Please let me know so I can follow you right back:)

    xoxo
    www.theclosetelf.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nie miałam okazji czytać tej książki :):)

    www.Anita-Turowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam nigdy o tych książkach, chociaż zapowiadają się ciekawie :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. nie słyszałam jeszcze o tych pozycjach;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tej serii książek, ale może niedługo po nie sięgnę.:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta seria wydaje się być ciekawa i intrygująca!

    Obserwujemy?
    seendixsecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też nie słyszałam o tej serii, ale chyba te książki też nie są w moim guście, jak Patty wyżej.
    Pozdrawiam
    passionsmy.blogspot.com
    /Majaa ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurczę to wygląda ciekawie ;) Boję się tylko, że seria może pochłonąć za wiele mojego czasu, a tego staram się unikać bo z maturą na karku to tak trochę ciężko ;)

    schioko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie czytałam Ann Bishop, ale chyba warto :)

    Brzydki Ptak

    OdpowiedzUsuń
  18. Skusze się aby tez przeczytać ! :D
    http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Brzmi intrygująco. Zwłaszcza, że wygląda na fantasy na dobrym poziomie (a fantasy na dobrym poziomie to jest to, co warto czytać ;) )

    OdpowiedzUsuń
  20. Zachęcająco *.*
    Bardzo fajny opis, choć szczera muszę być.. jest już późno, a ja nie mam kubka kawy (jestem przeciwko sobie :') ) i już nie dałam rady do końca, choć pominęłam tylko parę ostatnich zdań, bo nie mogłam się doczekać co jeszcze ciekawego napiszesz. Strasznie intrygujące jest to przecinanie skóry *o* autor musi być nieziemski, albo na haju, że wpadł na coś takiego ♥
    krytyczkakawy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Good contain I have seen in your article. If anyone want to increase blog visitor traffic and income then get useful tips on http://24hoursseo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytam książek, ale wydają sie być ciekawe
    http://16lipca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę koniecznie przeczytać! <3
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. wydaje się ciekawe ale ja narzazie czytam AFTER
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie czytałam ani nie słyszałam o tej książce , ale ten post mnie bardzo zaciekawił,że muszę ją przeczytać :3

    http://loanliz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Kilkukrotnie zabierałam się za książki Bishop, jednak zawsze coś ostatecznie odwróciło moją uwagę ;) Czas pomyśleć o wybraniu się do biblioteki.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie znam, ale z chęcią przeczytam :) Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. nie słysząłam o tych książkach :>
    Pozdrawiam i Zapraszam :)
    MY PINK GLASSES - klik!

    OdpowiedzUsuń
  29. Mogę zapytać czy znajdą case na twoj telefon jesli chcesz, tylko podaj mi model telefonu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. faktycznie, świetna okładka :) chętnie po nią sięgnę :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Chętnie po nią sięgnę!

    Staram się o współprace, poklikasz w linki?

    http://natalistylee-s.blogspot.co.uk/2015/11/autumn-wishlist-dressgalcom.html#more

    OdpowiedzUsuń
  32. czytałam "Czarne kamienie" Bishop, lubię jej styl;)

    OdpowiedzUsuń

GeekBooks © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka