Weekend z książką - ,,Szklany Tron".


 ,,- Czujesz się samotna? - wyrwało mu się.
- Samotna? (...) Nie. Potrafię dać sobie radę sama, o ile mam co czytać."
-Sarah J. Maas ,,Szklany Tron"


   Czasem ciężko znaleźć w tłumie książek coś nowego i niepowtarzalnego. Wiele historii jest powielanych i po przeczytaniu kilku stron można przewidzieć jak dana sytuacja się skończy. Miałam taki moment, że wiele książek mnie po prostu rozczarowało, nic nie wciągało i tylko odkładałam je z wielkim żalem na półkę. Podczas przypadkowego pobytu w Empiku rzuciły mi się w oczy wielkie plakaty reklamujące trzecią część cyklu ,,Szklany Tron”. Wcześniej nie słyszałam o tej serii, ale jak zaczarowana pobiegłam z pierwszym tomem do kasy. Intuicja kolejny raz mnie nie zawiodła, ponieważ książka jest niesamowicie wciągająca i co najważniejsze, opowiada historię, z którą nigdy wcześniej się nie spotkałam.



   Kobieta płatnym mordercą? To jest to, czego potrzebowałam. W końcu główna bohaterka jest silną i niezależną postacią. Nie potrzebuje u swego boku mężczyzny, który ją obroni. Wszyscy wręcz się jej boją i wiedzą, że w mgnieniu oka może ich zamienić w worek treningowy. Piękna, odważna i niebezpieczna-taka właśnie jest Celaena Sardothien. Za swoje zbrodnie została skazana na ciężkie prace w kopalni soli. Pewnego dnia otrzymała szanse uwolnienia się od tego wszystkie, ale pod jednym warunkiem.  Musi wziąć udział w szaleńczo niebezpiecznym turnieju o miano królewskiego zabójcy, w którym biorą udział najwięksi złoczyńcy w królestwie. Wygrana oznaczała kilkuletnią służbę dla króla, a potem upragnioną wolność, przegrana była wyrokiem śmierci, która i tak czekała na dziewczynę w kopalni.
,,Nazywam się Celaena Sardothien – szepnęła. Choć moje imię nie ma znaczenia. Możesz mnie nazywać Celaeną, Lillian albo suką, a ja i tak cię pokonam”Pewna siebie zabójczyni bez zastanowienia zgodziła się na taki układ i pokazała, że zawalczy o swoją przyszłość, nawet za cenę służenia znienawidzonemu władcy.
   Przygotowania do turnieju toczyły się po jej myśli, do momentu aż uczestnicy zaczęli być mordowani i to w bardzo tajemniczy sposób.,,Klatka Xaviera była rozpruta, a wszystkie żywotne organy zostały z niej usunięte”. Na dodatek wokół ciała zostały namalowane krwią znaki w nieznanym języku. Celaena stanęła przed ciężkim wyborem, albo rozwiąże zagadkę, albo sama stanie się ofiarą i nie dotrwa do ostatecznej walki.


   Poza głównym wątkiem, który jest dla mnie niezwykle ciekawy pojawia się również motyw miłosny. Główna bohaterka obija się między dwoma mężczyznami, a każdy z nich jest na swój sposób interesujący. Przystojny książę, na którego zlecenie to właśnie ona została wybrana do turnieju oraz bardzo intrygujący i tajemniczy dowódca straży królewskiej.,, -Masz straszne blizny-rzekł cicho. Zabójczyni oparła dłoń na biodrze i podeszła do drzwi garderoby. -Wszyscy nosimy blizny, Dorian. Jedyna różnica polega na tym, że moje są bardziej widoczne od innych”. Dorian jest bardzo zdeterminowany i nie słucha uwag na temat groźnej zabójczyni. Od samego początku jest nią zainteresowany. Łączy ich wspólne zamiłowanie do książek oraz równie cięty język.  Natomiast Chaol widzi w niej jedynie zagrożenie. Jest nieufny i zawsze ma pod ręką broń, zdaje sobie sprawę, że ma do czynienia z osobą, która bez mrugnięcia okiem zabijała innych ludzi. Jednak zostaje zmuszony do trenowania dziewczyny i po wielu wspólnie spędzony godzinach zaczyna zmieniać o niej zdanie.,,Bariery topiły się z każdym dniem. To on na to pozwalał. Znikały, gdy słyszał autentyczny, szczery śmiech dziewczyny. Kurczyły się, gdy widział ją śpiącą z twarzą na otwartej książce. Malały, bo wiedział, że zwycięży w turnieju".
   Motyw miłosny jest dość oklepany i często przewija się w książkach, ale muszę się przyznać, że nie mam zielonego pojęcia, z kim skończy główna bohaterka. Miota się między dwiema genialnie wykreowanymi postaciami, których nie da się nie polubić. Dlatego skupiam się na głównym wątku, który jest dla mnie świeżym i bardzo interesującym tematem. Sprawy sercowe są tylko tłem i każdy wybór bohaterki będzie dla mnie satysfakcjonujący.

 

35 komentarzy :

  1. Brzmi baaardzo interesująco :)
    Niestety, czekają na mnie lektury :/
    Może jak przeczytam lektury, "Endera", "Dziewczynę Ognia i Cierni",... to uda mi się to przeczytać :D
    Pozdrawiam :)

    http://andrew-scott-poland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej książce! Chociaż teraz bardzo mi ją przybliżyłaś, a fakt, że główną bohaterką jest płatna morderczyni jeszcze bardziej mnie nakręcił, aby ją przeczytać :) a cytat na początku; świetny!
    Arleta!

    OdpowiedzUsuń
  3. No rzeczywiście oryginalnie :) Co prawda trójkąty miłosne zawsze kończą się odwrotnie,niż bym chciała (z wyjątkiem Dotyku Julii!), ale fabuła jest wciągająca, jak sądzę :)
    Lecę sprawdzić, czy książka jest dostepna w mojej bibliotece!

    Pozdrawiam!
    reallylovediy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Są wszystkie książki autorki! Już zarezerwowane! ♥

      Usuń
    2. Bardzo się ciesze, że moja notka tak Cię zmotywowała do przeczytania tej książki! Mam nadzieję, że również Ci się spodoba i się nie zawiedziesz. ;)

      Usuń
  4. Wygląda na interesującą, chyba w końcu ją kupie bo przygotowuję sie już troche do tego. Naprawdę mnie zainteresowałaś tą książką.
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze, zarąbista książka! Niech mi ją ktoś kupi, haha :D
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, mówię tak za każdym razem, gdy widzę nową, interesującą książką. :D

      Usuń
  6. Słyszałam o niej, wydaje się ciekawa. Super masz te rysunki.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje się bardzo ciekawa, jak tylko skończę czytać lekturę, od razu się za nią biorę :)) Bardzo mnie zachęciłaś do tej książki ^^
    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi całkiem interesująco, a że jeszcze nie czytałam to z chęcią się za nią rozejrzę :) Lubię, gdy główna bohaterka jest ciekawą postacią, niekoniecznie grzeczną dziewczynką. Takie charakterne postaci na dłużej zapadają w pamieć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile kosztowała w Empiku ? ;>
    Powiększasz moją listę książek, które mam przeczytać z każdym postem. Masz niesamowity talent do wybierania książek, które zaciekawiają mnie do tego stopnia, że mam ochotę lecieć po nie do Empiku o 23:00 :D
    W każdym razie książkę wpisuję na listę "do przeczytania" i czekam niecierpliwie na kolejny post! Buziaki. :*

    magical-history.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, koszt to nie całe 37zł. Zawsze ubolewam nad cenami książek, bierzesz kilka i nagle pustka w portfelu. Taki już los mola książkowego. :D
      Mam nadzieję, że z następną weekendową propozycją Cię nie zawiodę i lista jeszcze bardziej sie wydłuży, w końcu dobrych książek nigdy nie za wiele! ;>


      Usuń
  10. Wydaję się fajna, chociaż okładka wygląda na mega zerżnięta z League of Legends, mianowicie z postaci o imieniu Katarina /M

    Dwie Perspektywy Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem graczem, więc wygooglowałam tę postać by sprawdzić podobieństwo. Nie widzę aż tak mocnego zerżnięcia, inne kolory włosów, brak blizny na twarzy, całkiem inna figura. Możliwe, że się mylę bo jedynie widziałam kilka zdjęć. Fakt, że broń ta sama, ale to dość typowy atrybut rasowych zabójców. ;)

      Usuń
  11. Hi, beautiful!
    Much enjoyed meeting your blog.
    I am finding that it is very stylish , you have a beautiful view and is full of useful information.
    Dé just pass on my blog, you will love it as much as I loved her .
    If you like , follow me . But if you do not like .......
    FOLLOW ME anyway !!!
    Kisses Brsil !
    http://viciadaporlivro.blogspot.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszę się, że książka okazała się trafem w dziesiątkę:)

    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  13. powiem szczerze ze okładka wyglada naprawde ciekawie..ale jak wiadomo nie osądza sie ksiazki po okładce :D moze przy nastepnych zakupach wpadnie mi do reki.. :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe czy mi by się spodobała ta książka :):)

    www.Anita-Turowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. słyszałam o niej, ale to chyba nie rodzaj dla mnie.. chociaż nigdy nie mów nigdy.. :)

    mam jeszcze takie pytanie, jak wyśrodkowałaś te nagłówki - seriale, książki itd?
    mogłabyś odpisać u mnie w komentarzu? z góry dziękuję, bo kilka osób próbowało mi je wyśrodkować i nic nie działało..

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka wydaje się bardzo ciekawa :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Trafiłam tu przypadkiem ale naprawdę podoba mi się jak piszesz :) mam nadzieję że będziesz mnie informować o następnych postach ;3

    CHCIAŁABYM ABYŚ ZERKNĘŁA NA MOJE OPOWIADANIE. DOPIERO ZACZĘŁAM I JESTEM PODEKSCYTOWANA ;D . OPOWIADANIE BĘDZIE DOTYCZYŁO PEWNEGO BRYTYJSKIEGO PRZYSTOJNEGO YOUTUBERA ;* ZAPRASZAM!!

    www.pleasemoretime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie moja bajka, chociaz... może dlatego że nigdy nie próbowałam zagłebić się w taką lekturę:)pozdrawiam
    http://beautyinandoutside.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Wydaje się bardzo ciekawa. Może przeczytam :D
    Obserwuje i liczę na rewanż :)

    http://kari-blogg-kari.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. świetnie piszesz, chyba jednak skuszę się, żeby przeczytać tą książkę ;* pozdrawiamy i zapraszamy, będzie nam bardzo miło!
    dreamoutloud.f

    OdpowiedzUsuń
  21. może się na nią skusimy :)
    Co powiesz na wspólną obserwacje?
    Nasz blog-KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  22. Kobieta jako płatny morderca? Jako miłośnik książek i silnych kobiet to obowiązkowa pozycja. :)
    Obserwuję również i zapraszam do mnie częściej! :)
    www.meduzencja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajna recenzja,
    książka ciekawie się zapowiada :))
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Zapowiada się,że przyszłe wieczory spędzę bardzo ciekawie :) Świetnie wyszła Ci ta recenzja :)

    Powodzenia w dalszym blogowaniu i zapraszam do siebie ;) ▼
    http://rozoweokulary-goldberry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. a ja właśnie szukam jakieś książki do czytania.... :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej ;) zostałaś nominowana do Liebster Blog Award, wpadnij CHCE SIĘ ŻYĆ - BLOG

    OdpowiedzUsuń
  27. Brzmi bardzo zachęcająco, a okładka kojarzy mi się z Wiedźminem nie wiem czemu. Zachęca mnie to jeszcze bardziej :)

    wikujama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

GeekBooks © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka