Weekend z książką - ,,Fangirl" Rainbow Rowell.


,,- Czytałeś książki z serii?
- Widziałem filmy.
Cath tak mocno wywróciła oczami, że aż ją zabolało."
-Rainbow Rowell ,,Fangirl"




   Wiem, że ostatnio o tej książce jest bardzo głośno i recenzje na jej temat pojawiają się na wielu blogach, ale sama nie mogłam przejść obok niej obojętnie. Taka niepozorna lektura dla młodzieży, w ogóle niezwiązana z fantastyką, ale czy na pewno? Dla mnie jest wręcz przesiąknięta  magią.  Może,  dlatego,  że całkowicie  rozumiem  główną  bohaterkę? W końcu 
,,Żeby być prawdziwym nerdem, trzeba preferować światy wymyślone nad rzeczywistość.” 

   Dwie bliźniaczki – Cath i Wren opuszczają swój dom i wyjeżdżają na studia. Do tej pory były nierozłączne i razem żyły w świecie stworzonym przez ulubioną pisarkę, ale Wren uznała, że jest to najlepsza pora na zapoznanie nowych ludzi i imprezowanie. Nie chce być nadal przywiązana do siostry i wyprowadza się do całkiem innego akademika. W ten o to sposób Cath ląduje w jednym pokoju z dziwną i groźnie wyglądającą dziewczyną Reagan i ciągle towarzyszącym jej Levim. Dziewczyna ma problemy z nawiązywaniem nowych kontaktów i ciągłe lęki przed tłumem ludzi na korytarzach. Jest najprawdziwszą fanką Simona Snowa i nie pozwala nikomu powiedzieć złego słowa na jego temat. Całym jej życiem jest seria książek na temat tego młodego Maga i pisanie do nich fanfiction. Nie wychodzi z pokoju i dużo czasu spędza nad tworzeniem kolejnych rozdziałów. Uważa się za osobę całkowicie antyspołeczną, wręcz nie chce mieć wokół siebie dużej grupy ludzi. Ma przyjaciół w internecie, którzy uwielbiają jej alternatywne historie do książek. Jej mały bezpieczny świat zostaje zniszczony, gdy siostra całkowicie o niej zapomina, a nauczycielka od pisania stwierdza, że nie życzy sobie prac na temat Simona, ponieważ to zwykła kradzież postaci.



,,- Musimy poznawać nowych ludzi […]
- Nie potrzebuję nowych ludzi
- To właśnie dowodzi jak bardzo ich potrzebujesz..."

   Książka jest bardzo przyjemną i pełną ciepła powieścią. Gdy ją czytałam to miałam wrażenie, że ktoś po prostu spisał losy dziewczyny identycznej jak ja. Dlatego osoby, które nie są tak zafiksowane na punkcie jakiejś powieści po prostu tego nie zrozumieją i stwierdzą, że książka jest lekko niedorzeczna. W końcu jak można się tak izolować od świata i żyć tym, co nierealne. Jednak niektórzy tak potrafią, a Cath jest tego idealnym przykładem. Nie potrzebuje do szczęścia gromadki ludzi, imprez i szalonego życia. Najlepiej czuje się przy swoim laptopie, gdy wylewa z siebie masę słów, które tworzą tak uwielbiane na świecie fanfiction. 

,,Co to, kurde, jest fandom?
– Nie zrozumiesz tego – westchnęła Cath, żałując, że użyła tego słowa, i mając świadomość, że jeśli zacznie się tłumaczyć, tylko pogorszy sprawę. Reagan nie uwierzy ani nie zrozumie, że Cath nie jest taką sobie zwykłą fanką Simona. Była jedną z tych prawdziwych. Była fanką, która ma własnych fanów."

   Jak sama Cath uważa na świecie są dwa typy ludzi: fani i prawdziwi fani, ona oczywiście zalicza się do tej drugiej grupy, a cała reszta po prostu nie zauważa różnicy. Dziewczyna przeważnie się nie przyznaje, że tworzy alternatywne historie do książek. Uważa, że wtedy wygląda na pokręconą wariatkę, która plecie głupoty. W końcu jak życiowym priorytetem mogą być wymyślone postaci. Jednak dla Cath są jak najbardziej realne i dzięki jej przerabianiu historii mogą żyć jeszcze po zakończeniu serii przez autorkę.



,,- Na biurku masz głowy Simona Snowa – zauważyła Reagan.
- To tylko pamiątkowe popiersia.
- Żal mi ciebie, więc zostanę twoją przyjaciółką."

   Obsesja Cath doprowadza do tego, że współlokatorka zwraca na nią uwagę. Widzi, że dziewczyna w ogóle nie wychodzi z pokoju i żywi się jedynie proteinowymi batonikami i masłem orzechowym. Jest wielce zdziwiona, że po miesiącu nauki ta nadal nie wie jak trafić na stołówkę i staje się jej przewodnikiem, bo ciężkim studenckim życiu. Wielkie było ich zdziwieni, gdy naprawdę zaczęły się lubić i całkiem dobrze dogadywać, a wspólne spotkania nie były męczarnią tylko dobrą zabawą. Oczywiście Reagan nadal uważa, że miłość, którą Cath wielbi Simona Snowa jest pokręcona, ale zaczyna tolerować jej odmienność, która na swój sposób zaczyna jej się podobać. 

   Cała historia jest bardzo bliska mojemu sercu i na pewno zostanie na długo w pamięci. Cieszę się, że Rowell napisała właśnie taką książkę, w której pokazuje, jakie jest życie prawdziwej fanki, która nie widzi świata poza swoimi ulubionymi książkami. Będzie to idealna lektura dla osób, które pałają miłością do konkretnej powieści, filmu czy czegoś całkiem innego, co po prostu pochłania ich wolny czas. Tylko takie osoby będą mogły pojąć prawdziwy sens tej książki i utożsamić się z główną bohaterką, z którą ja bym się z wielką chęcią zaprzyjaźniła. Rzadko się spotyka ludzi, którzy całe serce oddają swojemu hobby i trwają przy nim nawet wtedy, gdy przestaje być modne lub jest negatywnie odbierane przez resztę świata.

68 komentarzy :

  1. Czytałam o tej książce, chciałam ją przeczytać, ale... zapomniałam. Dzięki za przypomnienie! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. ten pierwszy cytat pasuje i do mnie :P choć kiedyś szalałam za pochłanianiem setek stron wielu tryologii to nagle mi to przeszło na rzecz oglądania filmów :p Ale jako że łatwo się nudzę to wydaje mi się że niedługo to się znów odwróci :P
    meega pomysłowe zdjęcia ♥
    słyszałam o tej książce jakiś czas temu, czytałam kilka recenzji i myślę, że jest to świetna książka :)
    gdy znów powrócę do wchłaniania tysięcy liter z prędkością światła to przeczytam :)
    3maj się :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdybym tylko miala czas na czytanie ;d
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna recenzja :) Miałam się zabrać za czytanie, ale mam jeszcze kilka książek w kolejce.
    Masz bardzo fajny styl i twoje recenzje są obszerne, więc dlatego obserwuje Twój blog szkoda, że nie trafiłam na niego wcześniej

    http://side-of-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobra recenzja :) Ale mimo wszystko chyba nie dam się przekonać do tej książki :) http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wonderful! Have a nice day, dear! I'm following you, follow back? ;)
    Zest Beauty wishlist on my last post HERE!

    •♥• Mary María Style •♥•

    Facebook | Instagram

    OdpowiedzUsuń
  7. Noo chyba taka znana nie jest bo ja pierwszy raz się z nią spotykam :) ale brzmi ciekawie :)
    pozdrawiam i dziękuje za kliki :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna recenzja ♥ Mimo, że czytałam sięgnę po tą książkę jeszcze raz.
    Pozdrawiam.
    http://pozytywnaanzela.blogspot.com/2015/12/mini-podsumowanie.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Super recenzja, myślę że niedługo przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam czytać Twoje posty , bo sa o tematyce takiej jaka lubie :D Nie żałuję , że zaobserwowałam Twój blog !

    Zapraszam http://m-artynablogg.blogspot.com/ Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety nie znam jej

    _____________________
    blog.justynapolska.com
    Fashion&makeup

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta książka wydaje się fajna, a o dziwo nie słyszałam o niej. Interesująco o niej napisałaś, bo pewnie sam opis na książce by mnie nie zaciekawił :)
    The balance of my life

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiele już słyszałam dobrych opinii o tej książce i muszę w końcu ją przeczytać! :D
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. zakupiłam ta ksiązke w wakacje ale nie miałam jeszcze okazji jej przeczytac :)
    obserwuje i pozdrawiam Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak przeczytam wszystkie ksiazki ktore posiadam, to chyba sobie ja sprawie :) Wydaje sie byc bardzo ciekawa. Pozdrawiam cieplutko!

    Masz ochote na wspolna obserwacje?
    Blog-werki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak ja kocham te Twoje recenzje ksiązek. Tak pięknie to opisujesz, że każdą ksiązkę chcę pochlonąć! Alee, tą akurat czytałam! Chyba pierwsza, którą przeczytałyśmy razem. :D Cudownie ją wspominać. <3
    Pojawił się 8 rozdział, serdecznie zapraszam. :D Powoli zaczynam zmierzać do "serca" akcji :) www.magical-history.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, w końcu trafiła się książka, na której temat możemy wymienić zdanie i jest praktycznie takie samo. :D Dziękuję za te miłe słowa!

      Usuń
  17. O książce dotąd nie słyszałam, ale w tak sympatyczny sposób to przedstawiłaś, że aż rozważam rozglądnięcie się za nią! I te lampki w pokoju za każdym razem, gdziekolwiek, skradają mi po prostu serducho.


    Pozdrawiam, Justlyjass.

    OdpowiedzUsuń
  18. od jakiegos czasu mam ochotę przeczytać tę książkę :)

    http://dalenadaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam wiele dobrego o tej książce. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  20. Do tej pory o niej nie słyszałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Książka czeka już na mnie na półce od 2 miesięcy. Nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam! :)

    skrytaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytalam tej ksiazki, ale po tym poscie czuje ze musze c;
    sweetspanna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. nie czytałam, ale wydaje się być ciekawa
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie czytałam ciekawa jestem czy bym się wciągnęła :)
    Zapraszam do mnie : pinaxi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę znaleźć koniecznie :) I przeczytać rzecz jasna :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zastanawiałam się nad kupnem nowej książki myśle że kupię "Fangirl" :D
    zapraszam heyweyfriends.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Wiele słyszałam o tej książce, wydaje mi się, że potrafiłabym utożsamić się z główną bohaterką, chyba ją kupię :))

    Wspaniałych mikołajek! :*
    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Chętnie bym ją przeczytała :)
    immort4lgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. kocham czytać książki, więc ta już ląduje na mojej liście 'do przeczytania' :)
    pozdrawiam, gabsstylee

    OdpowiedzUsuń
  30. No i znowu dajesz mi kolejną książkę, która dołączy do mojej sterty, która czeka, aż się za nie zabiorę.. Biedne, ciągle leżą, a ja nie mogę dla nich przez szkołę i treningu znaleźć czasu ;/
    Pisałaś, że dużo o niej piszą i mówią, a ja właśnie dzięki Tobie się o niej w ogóle dowiaduje xD Także, nie myśl sobie, że po prostu dodajesz brokatu tam, gdzie jest już nadmiar :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwiedzam sporo recenzenckich blogów i tam ciągle natrafiałam na notkę na temat tej książki. Więc się trochę obawiałam, że już nikomu nie chce się czytać na jej temat. :D

      Usuń
    2. A dla mnie to pierwsza informacja o niej, dlatego dziękuję Ci za to :D
      Aaa tak w ogole to 2 rozdział już u mnie jest ^^
      http://further-life.blogspot.com/

      Usuń
  31. Moja siostra ostatnio ja czytala i powiedziala, ze jest masakryczna ale moze ja przeczytam w wersji polskiej bo wiadomo kazde tlumaczenie ma swoj urok juz wiemy ze po szwedzku nie jest fajna xD
    Twoje zdjecia sa zawsze obledne! <3

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajne zdjęci ai genialna recenzja!
    Planuję przeczytać! <3

    Mój blog!

    OdpowiedzUsuń
  33. Ta książka ma tylu fanów ilu hejterów ;-; Ehhh, sama muszę wyrobić sobie o niej zdanie ^^

    Pozdrawiam,
    Księgarz Cmentarny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, również sama musiała się przekonać i ani trochę nie żałuję, że ją przeczytałam. ;)

      Usuń
  34. Czytałam! Świetna jest. Twoja opinia także! Idealnie opisałaś ją :)

    MATANY-BLOG.BLOGSPOT.COM - NOWY POST! - klik

    OdpowiedzUsuń
  35. Widziałam książkę w galeriach...ale nie miałam jeszcze okazji kupic :D
    Mój blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny blog ;)
    Obserwacja za obserację?
    Zacznij
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Pierwszy raz widze ta ksiazke, brzmi bardzo ciekawie. Przyznam ze mnie troche zachecilas do preczytania jej :D Ma ciekawa historie.

    http://comocarmen.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie jestem przekonana do tej pisarki, ale książka mnie zainteresowała. Mam wiele wspólnego z Cath, więc pewnie również ją zrozumiem.
    Już wiem, co chcę na święta c:

    OdpowiedzUsuń
  39. Słyszałam bardzo dużo o tej książce, ale jakoś nie ciągnęło mnie do niej. Może kiedyś ją kupię ^^ Cudowne cytaty ♥
    xxpadzixx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Na temat książki przeczytałam już sporo. Może kiedyś uda mi się z nią zapoznać :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Pewnie ciekawą książka :-) Tak z ciekawości ile czytasz książek miesięcznie??
    imbirkowy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W listopadzie przeczytałam 10 książek. Ich ilość oczywiście się zmienia, czasem mniej, czasem więcej. Zależy ile mam wolnego czasu. ;)

      Usuń
  42. Nie czytałam, ale bardzo dużo o niej słyszałam i w końcu muszę przeczytać :D
    Mój kanał na yt
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo dużo słyszałam o tej książce, muszę kiedyś przeczytać ;)
    frenzyblack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Tę książkę znają już chyba wszyscy poza mną i to mi się nie podoba :P Zaczynam żałować, że kupiłam Eleonorę i Parka zamiast Fangirl.

    OdpowiedzUsuń
  45. Zapowiada się ciekawie, więc jak tylko skończę czytać "List w butelce" spróbuję zdobyć tą książkę ;).
    Cytat na początku wpisu idealny. Też bym tak zrobiła :D
    Obserwuję :)
    Niebieska Izolda - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  46. Na pewno będę miała tę książkę na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  47. czytałyśmy dużo o tej książce i chyba w końcu się do niej przekonamy ;* pozdrawiamy i zapraszamy do nas, będzie nam bardzo miło!
    dreamoutloud.f

    OdpowiedzUsuń
  48. Fajna recenzja, też planuje ją przeczytać. :-)

    OdpowiedzUsuń
  49. Na tez nie znam. Może jestem na nią za stara .. ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. kilka dni temu koleżanka mówiła mi o tej książce:)

    OdpowiedzUsuń
  51. widziałam właśnie recenzje tu i ówdzie i bardzo mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Super zdjęcia jesteś bardzo ładna :D
    http://juliaobi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja także czytałam ''Fangirl'' i również historia ta jest bliska mojemu sercu.
    Świetna opinia!
    Pozdrawiam http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. Nie słyszałam wcześniej o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  55. Rzadko już czytałam młodzieżówki, ale rozumiem uczucie, gdy powieść pochłania całkowicie i gdy się identyfikuje z bohaterką :)

    OdpowiedzUsuń
  56. czytałam :) Jest genialna :)

    twosistersbloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Niestety, nie czytałam tej książki, ale zapowiada się bardzo ciekawie :D
    Nie jestem w stanie obecnie jej przeczytać, ponieważ aktualnie czytam krzyżaków.
    http://polish-asgard.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Dlaczego od razu ta książka skojarzyła mi się z 'Girl Online'? :)
    NIE KLIKAJ TU, TO PUŁAPKA.

    OdpowiedzUsuń
  59. łaaał książka musi być genialna! Bardzo chcę ją przeczytać! Wspaniale, że o niej napisałaś :D

    OdpowiedzUsuń

GeekBooks © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka