Pierwszy dzień nowego roku + TAGi


Nie będę robić podsumowania, ponieważ zaczęłam blogowanie dopiero 4 miesiące temu i zanim rozpoczęłam ten wspaniały okres w ogóle nie brałam pod uwagę liczby książek, które udało mi się przeczytać. Z resztą zawsze kieruję się mottem ,,nie ilość, a jakość się liczy” i staram się wybierać pozycje, które mają wysoką średnią, dzięki czemu nigdy się nie zawiodłam i przeżyłam same niesamowite i pełne fantastyki przygody. Sam blog został założony z myślą by się dzielić z wami tym, co jest moim zdaniem najlepsze, a to, co było kiepskie zostaje przeze mnie przemilczane i wykasowane z pamięci. Dlatego dzisiaj chcę wam przedstawić listę moich ,,najaczy” z roku, który minął ledwie parę godzin temu i życzyć wam z tej okazji szczęśliwego Nowego 2016 Roku, by był obfity w same wspaniałe rzeczy i niezapomniane chwile.



Ulubione pojedyncze książki:





Najlepsze serie książek:





Najlepsze seriale: 




Najlepsze filmy:


Najlepsze bajki:



A teraz przy okazji takiej luźnej notki chciałabym odpowiedzieć na dwie nominacje, które dostałam w zeszłym tygodniu . Z racji tego, że dzisiaj jest 01.01 postanawiam, że nie będę nikogo nominować. W końcu w pierwszy dzień nowego roku każdy robi to co chce. :)



Za pierwszą nominację dziękuję  czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com

Moja lista książek:
1.Pierwszy grób po prawej
2.Pisane szkarłatem
3.Władca Pierścieni – Drużyna Pierścienia
4.Mechaniczny Anioł
5.Gildia Magów
6.Miasto Kości
7.Szklany Tron
8.Ja,diablica
9.Pierwszy dotyk ognia
10.Pamiętniki wampirów


1. Osoba tańcząca do rana na imprezie sylwestrowej.
(Pierwszy grób po prawej) Cookie – biorąc pod uwagę jej zamiłowanie do pochłaniania litrami kawy jest bardzo możliwe, że będzie miała wystarczająco dużo energii by przetańczyć całą noc.

2. Osoba puszczająca fajerwerki na Nowy Rok.

(Pisane szkarłatem) Meg – podejrzewam, że nigdy na oczy nie widziała kolorowych ogni i nie wiedziałaby, co z nimi zrobić. Jednak gdyby ktoś jej wyjaśnił całe postępowanie z tymi przedmiotami to miałaby wspaniałą zabawę.

3. Osoba tak pijana, że będzie leżeć pod stołem.

(Władca Pierścieni) Aragorn – no z tej strony go nie znałam, zawsze miał czysty umysł by zorganizować walkę z chordą Orków. Czasem nawet królowi przytrafia się gorszy dzień.

4. Osoba, której nikt nie zaprosi na imprezę.

(Mechaniczny Anioł) Tessa – w sumie, przez większość życia była zamknięta w domu przez swoje porywaczki, więc bardzo możliwe, że nie miała znajomych i nikt by jej nie zaprosił.

5. Osoba, która będzie imprezowym DJ.
(Gildia Magów) Akkarin – jakoś nie wydaje mi się by Wielki Mistrz zajął  się puszczaniem muzyki, pewnie zagoniłby do tego jakiś uczniów, a sam podziwiałby całą imprezę zza stołu.


6. Osoba, która z własnej woli będzie oglądała Sylwestra w telewizji.

(Miasto kości) Jace – haha, no ciekawe, jakim cudem. Chyba tylko wtedy jakby ktoś nim manipulował i rozkazał siedzenie w domu.

7. Osoba, do której przyjedzie policja, bo za głośno puszcza muzykę.
(Szklany tron) Celaena – zapewne by tak było, ale znając ją to policja zastałaby pusty pokój, albo pożegnała się z życiem.

8. Osoba tak niezdarna, że przewróci się na śniegu.

(Ja, Diablica) Beleth – oj nie mam szczęścia do wylosowanych postaci. Beleth raczej by się nie wywrócił, w końcu to diabeł, który porusza się z wdziękiem i daleko mu do upadków.

9. Osoba odpowiedzialna za wystrój sali.

(Pierwszy dotyk ognia) Vlad – lubi organizować przyjęcia, ale ma za sobą cały sztab specjalistów, którzy uwiną się z organizacją w kilka minut. Zapewne wynająłby najlepszych na świecie dekoratorów by ukazać swoim znajomym jaką ma władzę.

10. Osoba, która na następny dzień obudzi się z wielkim kacem.

(Pamiętniki wampirów) Damon – haha, tutaj lepiej trafić nie mogłam. W końcu Damon jest znany z tego, że nie rozstaje się z butelką mocnego trunku. Nie wiem, czy wampiry mają kaca, ale zapewne po takiej ilości procentów mógłby źle skończyć.


Za drugą nominację dziękuję ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com

1.Czy myślałaś/eś kiedyś o napisaniu własnej książki?
Wolę czytać książki niż sama wymyślać historie.

2.
Czy w dzieciństwie chętnie sięgałaś/eś po książki, czy raczej wolałaś/eś ich unikać?
Gdy tylko nauczyłam się czytać od razu miałam frajdę z tej nowej umiejętności i pochłaniałam jedną książeczkę za drugą, potem zaczęły mnie zadowalać jedynie opasłe tomiska.

3. Jakie jest twoje ulubione miejsce do czytania? Wolisz czytać w domu, czy podczas wyjazdu np. na wakacje?
Każde miejsce jest dobre do czytania książek. Jednak najbardziej mogę się skupić tam gdzie panuje cisza, czyli jednak własny pokój wygrywa.

4. Czy jeśli nie spodobałaby ci się jakaś książka danego autora, to dałabyś/dałbyś szansę kolejnemu jego dziełu?
Oczywiście, nie wiem jak można oceniać autora po przeczytaniu jednej książki. Trzeba przeczytać przynajmniej kilka by wyrobić sobie opinię. To tak samo jak z muzykami, którzy wydają jedną płytę i jedynie 2-3 piosenki stają się hitami.

5. Jakie blogi odwiedzasz regularnie?
Odwiedzam blogi swoich wszystkich czytelników, zawsze chcę się dowiedzieć co się u nich dzieje i nawiązać głębszą więź .

6.Czy uważasz, że młodzież nie czyta przez źle dobrane lektury szkolne?
W sumie może tak być. Nie ma, co się oszukiwać, mało, kto lubi robić coś na siłę, a lektury właśnie kojarzą się z nieprzyjemnym obowiązkiem. Jeszcze jak dojdzie do tego nauczycielka, która swoim nastawienie potrafi obrzydzić wszystko, co związane z książkami to faktycznie nie dziwię się, że uczniowie wolą spędzać czas przy komputerze niż nad kolejną książką. Na szczęście ja pokochałam książki zanim trafiły w moje ręce lektury i nawet one nie zmieniły mojego zamiłowania.

7.Gdybyś był/a jakimś ministrem od spraw kultury, to jak zwiększyłabyś/zwiększyłbyś poziom czytelnictwa w Polsce?
Nie wiem, czy coś mogłoby zmienić poziom czytelnictwa. To po prostu zależy od tego, czy ktoś chce czytać, czy nie. Dla chcącego naprawdę nie ma nic trudnego, pojedzie do biblioteki, uzbiera pieniądze na własną książkę, albo pościąga e-booki, by móc czytać. Jeśli ktoś nie ma zamiaru to nawet tona darmowych książek pod drzwiami tego nie zmieni.

8.Czy zaznaczasz jakoś swoje ulubione cytaty w książce?
Nie, książka jest dla mnie świętością, więc ma zostać w nienaruszonym stanie. Żadnego zaznaczania, zaginania stron, czy podkreślania.

9.Kupujesz, czy wypożyczasz książki?
Aktualnie kupuję, ponieważ biblioteka, w której pożyczałam książki nie ma już zbytnio nic, co by mnie zainteresowało.

10.Czy w twoim otoczeniu jest dużo osób, które również czytają książki?
Na szczęście tak. Nie wiem, co bym zrobiła jakbym nie miała wokół ludzi, z którymi mogę porozmawiać o książkach i wymienić się dobrymi tytułami.

11.Co sądzisz o moim blogu? Znałaś/eś go przed nominacją do LBA?
Nie znałam Twojego bloga. Dopiero po otrzymaniu nominacji się z nim zapoznałam i od razu stwierdziłam, że muszę zostać stałym czytelnikiem.

Na koniec chciałabym się jeszcze pochwalić świątecznym stosikiem, którym wchodzę w Nowy Rok. Niby nie jestem przesądna, ale lepiej pod względem książkowym nie zapeszać i przystosować się do powiedzenia ,,Jaki pierwszy dzień, taki cały rok".

 

50 komentarzy :

  1. Sanderson ❤❤ Trylogia "Ostatnie imperium" znajdzie się niedługo na mojej półce!
    Muszę w końcu przeczytać serię "Inni" Anne Bishop - mam nadzieję, że się zmotywuję i przeczytam ją w tym roku :D
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. hahah, Akkarin djem, ciekawe :D
    akurat kończę "Bazar złych snów". Szczęśliwego 2016 :)/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tag, nie pomyślałabym o tym, by połączyć sylwester z bohaterami. Przyznam, że prawie wszystkich książek nie znam i nie czytałam. Najbliższe mi z wymienionych to lektury Cassandry Clare :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uśmiałam się, gdy czytałam pierwszy tag! :) Naprawdę nie masz szczęścia do doboru postaci, haha! :D
    Co do Twojego noworocznego stosiku to nie powiem, bardzo pokaźny. :D Ja przedwczoraj kupiłam kolejną książkę Cobena, i po przeglądzie blogów już siadam wygodnie z moim świątecznym likierem, w wygodnym łóżeczku i czekam aż Ukochany wróci z pracy. Chociaż, znając mnie - gdy zagłębię się w książkę to pewnie minie mi to jak 5 minut. :D
    Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz wszystkiego dobrego w Nowym Roku. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żebyś widziała moją minę za każdym razem jak przypisywałam postać do danego punktu...Jedynie Damon uratował sytuację. :D Którą książkę Cobena szczególnie polecasz?

      Usuń
  5. Nie ładnie Damon! Tak się upijać.
    Świetnie ci wyszedł ten Tag!

    OdpowiedzUsuń
  6. Teen Wolf też oglądam i nie mogę sie oderwać :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Post jest świetny i choć faktycznie Twój blog jest nowy to świetnie go prowadzisz i wiele osób tak jak ja uwielbia czytać Twoje posty. Piszesz prosto i przyjemnie! Pozdrawiam :*

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwację i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Wiele znaczą dla mnie Twoje słowa. :)

      Usuń
  8. I ten BB8 na początku <33 Super tag! Buziaki i wszystkiego dobrego w nowym roku!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny tag i odpowiedzi :).
    Widzę, że tak jak ja uwielbiasz ekranizację "Zbuntowana" i serial 'Teen wolf" :D.
    Wszystkiego dobrego w 2016 roku życzę :D.
    Pozdrawiam ~ Julka ☺ ~
    Zapraszam na nową recenzję:
    odkawywoleksiazke.blogspot.com/2015/12/recenzja-4-cz-serii-selekcja-czyli.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe czy "Mały książe" jako film podoba się dzieciom i młodzieży ;) nie oglądałam,ale myślę że wersja książkowa jest najlepsza :D

    CHCE SIĘ ŻYĆ ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooo teen wolf <3 kocham ten serial, ale mam pytanie, bo mi się coś popsuło i nie moge juz oglądać na zalukaj, na jakiej Ty stronie oglądasz ten serial ?
    Mamy taką samą listę najlepszych filmów <3 Podobnie i książek. Śmieszy TAG xd
    Pozdrawiam :*
    zazustreet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.tvseriesonline.pl/ - to jest strona, na której oglądam wszystkie seriale. :) Również pozdrawiam,

      Usuń
  12. A w ogóle powiedz mi, tak z czystej ciekawości - ile masz książek fantastycznych w domu? Zakupionych? :D

    OdpowiedzUsuń
  13. To już wiem, jakie filmy muszę obejrzeć w najbliższym czasie ^^ Dzisiaj oglądałam z bratem bajkę "Hotel Transylwania 2", naprawdę świetna! :D
    Pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku :* http://sandraahey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post, życzę więcej takich postów i Szczęśliwego Nowego Roku pozdrawiam i zapraszam do siebie agniesia123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jace i spokojny wieczór przed tv???
    Ja aktualnie czytam "Bazar złych snów" i mam nadzieję, że ta Książka znajdzie się w moich najkach 2016 roku c:

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna lista, zaciekawiło mnie kilka książek :). Szczęśliwego Nowego Roku! Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Cóż, nic nie czytałam, ani nie obejrzałam z Twojej listy książek/ filmów.
    Dużo przeznaczasz środków na książki? Ile ich masz w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupowanie książek to taka moja słabość i nie ma miesiąca bym jakiejś nie dorwała. :) Aktualnie mam w domu około 170 pozycji.

      Usuń
  18. O Malowany Człowiek mam w swojej kolekcji :-)
    Tak sobie myślę.. pokazałabyś kiedyś swoją całą kolekcję, zbiór książek?
    http://blogujzangie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to nie problem. Mogę pokazać w kolejnej notce. :)

      Usuń
  19. Muszę skończyć czytać Bazar Złych Snów, na razie mam za sobą tylko 4 opowiadania!
    Pozdrawiam
    http://ifeelonlyapathy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten box z trylogią Z Mgły Zrodzony jest świetny! Ja kupowałem pojedynczo, krótko po premierze i niestety nie mam takowego :) Uwielbiam takie boxy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio mam słabość do takich boxów, ale też wiele książek kupowałam w dniu premiery i nie było wtedy takich fajnych ofert. :<

      Usuń
    2. Też mam słabość a mam tylko jeden :( Ale za to jaki - Władca Pierścieni od Muzy, takie kremowe okładki :D

      Usuń
    3. Wygrałeś. Do tej pory nie mogę zapomnieć o Twojej notce, w której się pochwaliłeś pięknym wydaniem Tolkiena. :D

      Usuń
  21. Mały Książę świetnie wyszedł jako ekranizacja, a gdy byłam w kinie na ''Kosogłosie'' to przy końcówce prawie płakałam.
    Świetny TAG!
    Pozdrawiam :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Fangirl to naprawdę fajna książka - nie najlepsza, ale naprawdę dobra :)
    Nie czytałam żadnej z tej serii :/
    O tak, świetne bajki, obie oglądałam ♥ :D
    O kurcze, przypomniałaś mi,że również powinnam odpowiedzieć na ten TAG :D
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  23. jak patrzę na te książki, to aż mi wstyd, bo praktycznie żadnej nie znam... A kiedyś byłam na bieżąco ze wszystkimi z działu fantastyki przynajmniej... Ehh te czasy minęły :(


    www.sarahfrompl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to nie znam żadnych książek z pozostałych działów. Zapewne omija mnie wiele hitów, ale nie potrafię się oderwać od fantastyki. :)

      Usuń
  24. Cieszy mnie ten King w ulubionych. :)
    Z filmów nie widziałęm tylko Próby ognia i Kosogłosa cz. 2. Mad Maxa - pokręcone na maksa, Jurassic Park świetna scena z raptorami i motorem, Szybcy i wściekli jak zwykle sceny kaskaderskie niesamowite, Avengers i Ant-Man bardzo dobre, Crimson Peak myślałem, że będzie lepsze. Nie rozumiem natomiast zachwytów serialem Arrow, dla mnie to jest jedno z największych nieporozumień, jakie miałem okazję przetestować. Zrezygnowałęm w połowie 2 sezonu, nie na moje nerwy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie do tej pory nie spotkałam się z tak krytyczna opinią co do Arrowa. Mi się podoba, ponieważ mam słabość do filmów/seriali na podstawie komiksów. Arrow akurat ma wiele dobrych momentów, ale też zdarzają się gorsze sezony, które faktycznie mogą zniechęcić. Ostatni sezon jest bardzo wciągający, dlatego serial wylądował na liście moich ulubieńców. :)

      Usuń
    2. Mnie szalenie irytują te postaci tam, takie sztywne i dziwne jakieś. Strasznie mnie drażnią też miłosne rozterki. Liczyłem na Manu Benneta, którego bardzo polubiłem po Spartacusie, ale niestety on mnie do tego serialu nie przekonał. Trudno. ;)

      Usuń
  25. Masz bardzo fajnego bloga, piszesz bardzo interesująco z chęcią bedę czekać na kolejne posty ! Emotikon smile
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo się zastanawiam nad książką Fan Girl, już dawno o niej słyszałam i chyba przeczytam ;*
    pozdrawiam i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz dreamoutloud.f

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie znam żadnej z wymienionych przez ciebie książek, żadnego serialu nie oglądałam a z filmów widziałam tylko Igrzyska... Coś chyba ze mną nie tak xD

    OdpowiedzUsuń
  28. Super tag. Tyle razy przewinęła mi się książka "Fangirl" że chyba muszę ją przeczytać :)
    http://side-of-life.blogspot.com/ - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgadzam się z tym mottem! Również nie czytam, aby mieć 'na koncie', jak najwięcej książek, a żeby sprawiały mi one radość. :) Mały Książę! Byłam na Avengers w kinie i również mi się podobało, chociaż Ant-Man, moim zdaniem, lepszy. ;)
    Arleta

    OdpowiedzUsuń
  30. Z wymienionych książek prawie nic nie czytałam, ale mam w najbliższych planach "Dożywocie" :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Niektóre książki, które wymieniłaś nigdy nie czytałam, ale na kilka z nich z chęcią się w tym roku skuszę. Bardziej znane są mi seriale czy filmy. Uwielbiam Teen Wolf...ostatnio słyszę dużo pozytywnych opinii na temat Arrowa i prawdopodobnie zacznę go oglądać, ponieważ strasznie mnie ciekawi! :)


    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/01/podaruj-mi-miosc.html

    OdpowiedzUsuń
  32. świetny post, strasznie zaciekawiła mnie seria ksiązek Daryndy Jones. pozdrawiam
    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Niestety nie przeczytałam już pytań na końcu, ale tak czy owak świetny post - cieszę się, że istnieją ludzie czytających tyle fantastyki! Wiem, że nie jestem sama :D.
    Pojawił się autor, o którym ostatnio dużo słyszę, a mój tata również często czyta jego książki - Stephen King. Zdaje się, że jego dzieła są horrorami, więc wątpię, bym niedługo po jakieś z nich sięgnęła, aczkolwiek ciekawi mnie jego twórczość.
    Zbuntowana - film, który pragnę obejrzeć, bo czytałam całą serię Niezgodna, a filmu żadnego nie obejrzałam D:.
    Hotel Transylvania 2 - jak mogłam na to nie pójść do kina... :( uwielbiam pierwszą część.
    Co do kosogłosa, to niestety ale Igrzysk Śmierci - a przynajmniej filmu - nie mogę ścierpieć. Za dużo umierania!

    PS Czemu wśród serialów nie było Sherlocka? D;

    Pozdrawiam! A właśnie leci Władca Pierścieni <3 8)

    Alicjonada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponieważ Sherlock jest moim ulubieńcem od dawna, nie tylko w tym roku. :) Władcę oczywiście oglądałam <3

      Usuń
  34. Teen wolf to super serial, teraz nadrabiam piąty sezon. <3 ^_^
    Co ja widzę?! Kroniki Mac O'Connor!! (wiesz... to Mroczne szaleństwo jakby co :D) To jest świetna seria, absolutnie polecam!!
    Angelfall to również świetna trylogia, bardzo przyjemna. ^_^

    OdpowiedzUsuń
  35. Czytalas Zbuntowaną? Film jest według mnie po przeczytaniu książki słaby...
    imbirkowy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam, ale ja oddzielam książkę od filmu i traktuję jako osobne pozycje. :)

      Usuń
  36. Cykl o Malowanym Człowieku, ooooo tak! Niestety, nie mam czasu na Tron Czaszek, poza tym to wychodzi w takich interwałach, że pozapominałem już niektóre wątki z poprzednich tomów... Wódz Krasjan miał mega dużo synów, każdy miał jakieś imię i coś tam robił... Ehe, już to widzę ;d

    OdpowiedzUsuń

GeekBooks © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka