Światowy Dzień Czytania Tolkiena.


,,Trzy Pierścienie dla królów elfów pod otwartym niebem,
Siedem dla władców krasnali w ich kamiennych pałacach,
Dziewięć dla śmiertelników, ludzi śmierci podległych,
Jeden dla Władcy Ciemności na czarnym tronie
W Krainie Mordor, gdzie zaległy cienie,
Jeden, by wszystkimi rządzić, Jeden, by wszystkie odnaleźć,
Jeden, by wszystkie zgromadzić i w ciemności związać
W Krainie Mordor, gdzie zaległy cienie."
- J.R.R Tolkien

Jak już pewnie zauważyliście jestem straszną wielbicielką twórczości Tolkiena, a zwłaszcza jego historii, które odgrywają się w Śródziemiu. Tak, uwielbiam ,,Władcę Pierścieni", ,,Hobbita", czy ,,Silmarilliona" i mam na ich punkcie fioła od wielu lat. Ciągle odwlekam z czytaniem jego pozostałych książek, ponieważ nie chcę kończyć przygody z twórczością J.R.R. Tolkiena i odkrywaniem tych ponadczasowych dzieł. Tolkiem jest mistrzem fantasy i ją spopularyzował - to są fakty, którym nie da się zaprzeczyć. Dzisiaj wypada Światowy Dzień Czytania Tolkiena i jak najbardziej musiałam was o tym poinformować. :) Ja zabieram się za ,,Powrót króla", bo jest to książka najbliższa mojemu sercu. A wy? Znacie? Lubicie? A może nigdy nie przebrnęliście przez żadną z jego książek?

 ,,Wolę jedno życie z Tobą niż samotność przez wszystkie ery tego świata."


,,Nie powiem: nie płaczcie, bo nie wszystkie łzy są złe."


,,Czasem niebezpiecznie jest wyjść z domu, gdy staniesz na drodze, nigdy nie wiadomo, dokąd cię nogi poniosą"


,,To nie koniec podróży. Śmierć to tylko kolejna ścieżka, którą wszyscy musimy podążyć."

 

46 komentarzy :

  1. Ja mam za sobą tylko Hobbita i naprawdę mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko Hobbita i nawet mi się podobał, jednak przez Władcę pierścieni nie dałam rady już przebrnąć, to po prostu seria nie dla mnie ;)
    Pozdrawiam
    Kochamy Książki

    OdpowiedzUsuń
  3. Mae! Ja dziś czytam fragment z Sila. Polecam Ci Księgę Zaginionych Opowieści, świetnie się czyta :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam twórczość pana Tolkiena! Świetny człowiek o wspaniałej wyobraźni! :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/03/raven.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam żadnej książki Tolkiena.. Nie przypominam sobie.
    Dziś skończyłam Bezpieczną Przystań N.Sparksa od koleżanki. Leżę w łóżku, źle się czuję to coś trzeba czytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znamy, lubimy i czytamy :D Chociaż muszę przyznać, że nigdy nie sięgnęłam po inne jego powieści niż Hobbit i trylogia "Władcy pierścieni".

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem bardzo do tyłu, bo nie czytałam żadnej książki Tolkiena, ale jednak może na przyszły rok uda mi się coś skombinować aby przeczytać w ten dzień :)

    Pozdrawiam
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Hobbita czytałam 2 razy, ale przez resztę książek nie mogę przebrnąć. Mam wszystkie książki, ale chęci brak niestety. Moja ulubiona szczęść to jednak "Dwie wieże"

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię Tolkiena, choć mój entuzjazm względem jego książek już trochę osłabł. Za to nadal uwielbiam ekranizacje i naprawdę nie wiem, ile razy je widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Władca Pierścieni i koty - połączenie idealne :D
    Ja bardzo lubię Tolkiena i wciąż odkrywam w jego twórczości coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. znam i lubię. a nieprzeczytany jeszcze Silmarillion dziś aż woła z półki. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. nie czytałam książek Tolkiena, pewnie dlatego, że rzadko czytam książki, haha. Zdjęcia bardzo ładne, szczególnie z kociakami.. są urocze. pozdrawiam
    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomimo,że fantasy nie jest moim ulubionym gatunkiem, Tolkiena szczerze uwielbiam, szczególnie za Hobbita :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Wstyd sie przyznać, ale tak długo zabieram się za przeczytanie, którejkolwiek z jego książek, że no... Nie zabrałam się w ogóle. Jak tylko zakupię całą trylogię nie będę miała wyboru :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja swoją przygodę z Tolkienem dopiero zaczynam. Wczoraj skończyłam pierwszą część (była genialna) trylogii, więc skoro dzisiaj jest Światowy Dzień Czytania Tolkiena to zacznę drugą :D
    Pozdrawiam,
    Jessie
    http://lifting-pages.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja się muszę przeprosić z Tolkienem. To mój wyrzut sumienia do dziś...

    OdpowiedzUsuń
  17. Książek nie czytałam, ale Władca Pierścieni to jest takie arcydzieło! *.* Wesołych Świąt! Miłego dnia!

    Komentarz u mnie = Komentarz u Ciebie
    http://bieganiejestspoko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten Pan mnie nie pociąga :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Mój chłopak uwielbia jego twórczość :*

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mistrz fantasy i mistrz w opisywaniu krajobrazu <3

    Pozdrawiam
    Rav swiatraven.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. wielki wstyd, ale nie czytałam zadnej jego ksiązki. Ciągle się za to zabieram.../Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  22. A ja nie lubię Tolkiena i nie będę go czytać. Jednakże mój brat za mnie nadrabia, akurat od wczoraj czy przedwczoraj czyta Wladce pierścieni ;D

    OdpowiedzUsuń
  23. Władca Pierścieni <3 Hobbit mniej, ale też nie był zły. Jednak uwielbiam Obieżyświata i bezgranicznie oddanego Sama, a w Hobbicie ich nie ma :( :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja nic nie czytałam tego autora. Oglądałam tylko filmy na podstawie jego książek, ale mam wielką ochotę zapoznać się z twórczością Tolkiena. ;)
    Buziaki. :**

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam Tolkiena, niestety nic nie przeczytałam w jego dzień . :/

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeszcze nie zdecydowałam się na przeczytanie książki tego autora - jakoś nie mogę się przemóc...

    OdpowiedzUsuń
  27. Przyznam, że nie czytałam jeszcze żadnej książki Tolkiena, bo nigdy raczej mnie do nich nie ciągnęło, ale może jednak się przełamię :D

    OdpowiedzUsuń
  28. O łał! Widać, że jesteś fanką :)
    Ja też mam wydanie z Muzy, tylko to jedno wielkie tomiszcze :)

    Zaczytanych Pięknych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Tolkiena znam, wiem, co tworzył, ale nie przeczytałam żadnej jego książki.
    Kiedyś w czasie podróży chciałam przeczytać "Hobbita", ale, jak to w podróży, bolała mnie głowa i przestałam, a pózniej... Cóż, pózniej zapomniałam o czytaniu. :')
    Tak to było u mnie.

    Wesołych, zaczytanych i pięknych Świat życzę! :)

    www.moja-ksiazkowa-sfera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja niestety nie przepadam za jego twórczością.

    U mnie nowy post, zapraszam ;)
    http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Akurat tego pisarza nie specjalnie lubię. Filmy są ok ale z książkami się nie mogę przemóc :(

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie miałam pojęcia, że 25 jest światowy dzień Tolkiena... a mogłam wreszcie coś przeczytać jego autorstwa :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nawet nie wiedziałam, że jest taki dzień. To trochę smutne :( Ale przez książki próbowałam przebrnąć, nie miałam jednak siły. Albo dzień był zły? Sama nie wiem. W każdym razie Hobbit nadal leży nieprzeczytany... Ale poprawię się jak tylko znajdę chwilę!

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja przeczytałam tylko Hobbita bo to moja lektura była ale jednak wole obejrzeć film niż czytać takie książki :)

    Żyj wyobraźnią

    OdpowiedzUsuń
  35. Tolkiena czytałam, ale jedynie Hobbita :)
    /foxydiet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Ale sobie kot zasnął, haha. :D Ja osobiście czytałam tylko "Hobbita" (lektura :D), reszta przede mną! :D
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja nie lubię książek fantasy, także Tolkienem się nie zachwycam :) Życzę Ci tego, aby Twoja fascynacja jego twórczością nigdy nie zmalała, ale wątpię, że tak mogłoby się stać :)

    OdpowiedzUsuń
  38. kot się tak zmęczył czytaniem że zasnął xd

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie czytałam żadnej pozycji Tolkiena :( "Władcę pierścieni" znam tylko z filmu i muszę przyznać że niezbyt mi się podobał :D Pozdrawiam Pośredniczka

    OdpowiedzUsuń
  40. Wybrałaś naprawdę świetne cytaty!
    Osobiście nie przeczytałam żadnej książki, za to mój Chłopak jest jego fanem. Ja szanuję jego twórczość, jednak trzymam się bardziej z boku. Być może już niedługo przekonam się do jego książek?
    Buziaki, Kochana! :*

    OdpowiedzUsuń
  41. Cudne zdjęcia :) Ja jeszcze nic nie czytałam Tolkiena, ale z pewnością to nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  42. Szkoda tylko, że ja Tolkiena nie lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Zapraszam na rozdział 17 :)
    www.magical-history.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Długo się zabierałam, ale w końcu czytam "Władcę Pierścieni" i obiecałam sobie, że w marcu ją skończę... Tak... Muszę dzisiaj... Pewnie zdążę, ponieważ książka jest fantastyczna!

    Pozdrawiam :3
    zamknietawslowach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja przeczytałam tylko hobbita i nawet polubiłam- czytałam z własnej woli, ale przez szkołę i jego omówienie, znienawidziłam go :(
    Pozdrawiam i zapraszam na nową recenzję :)
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja niedawno sięgnęłam po Hobbita. Na razie bardzo mi się podoba, a niedługo mam zamiar napisać recenzję tej książki, na którą serdecznie zapraszam. W najbliższym czasie chcę przeczytać chociaż pierwszą część władny pierścieni i mam nadzieję, że mi się spodoba ;)
    Zapraszam na mojego bloga i pozdrawiam z całego serduszka!
    http://tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

GeekBooks © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka