10 najpiękniejszych bibliotek na świecie.

 Wiadomo, że biblioteka jest jednym z ulubionych miejsc każdego książkoholika i spędzamy tam dużo czasu. Nawet nie trzeba tego faktu zbytnio tłumaczyć, ale zdarza się również, że nie każda biblioteka zachęca do przebywania w jej wnętrzu. Niektóre wypożyczalnie książek niestety nie mogą się pochwalić zadbanym wnętrzem i pięknymi regałami, które uginają się od nadmiaru dzieł. Dlatego po wizycie w takim miejscu z chęcią podziwiam zdjęcia bibliotek z całego świata, które zapierają dech w piersiach. Robią wrażenie nie tylko swoimi zbiorami, ale całą architekturą wnętrza. Zebrałam dla was 10 moich ulubionych bibliotek i jestem ciekawa, czy również wam się podobają. W której najbardziej chcielibyście się znaleźć i przewertować zbiory? 

1.Biblioteka Opactwa Benedyktynów w Admont (Austria)



2.Beinecke Rare Book and Manuscript Library na Uniwersytecie Yale (USA)



3.Biblioteka Trinity College w Dublinie (Irlandia)



4. Miejska Biblioteka „Stacja Kultura” w Rumi (Polska)



5.Biblioteka Parlamentu w Ottawie (Kanada)



6.Biblioteka Harpera na Uniwersytecie w Chicago (USA)



7.Real Gabinete Português de Leitura w Rio de Janeiro (Brazylia)



8. Biblioteka w Klasztorze na Strahovie w Pradze (Czechy)



9.Francuska Biblioteka Narodowa w Paryżu (Francja)



10.Biblioteka Stuttgarcka (Niemcy)

61 komentarzy :

  1. pierwsza i ostatnia najbardziej mi się podobają, ale i tak pierwsza najnajnaaaj, przepiekna <3 ale też nie mam co narzekać na moją miejscową bibliotekę, moze nie dorównuje do pięt tym powyższym, ale i tak uwielbiam ja za klimat/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  2. I to uczucie, gdy każda odwiedzana przez ciebie biblioteka może jedynie pochwalić się przyzwoitym zbiorem książek, cudownym zapachem oraz czystością... :)
    Wszystkie biblioteki są piękne, lecz mnie najbardziej urzekła ta mieszcząca się w Pradze. :)
    Pozdrawiam!
    #Ivy z Bluszczowych Recenzji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio byłam w takiej, w której już chyba dawno zapomnieli co to porządki. :D

      Usuń
  3. Świetne są te biblioteki! :D Marzy mi się mieć coś na kształt ich w domu kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również marzy mi się taka gigantyczna biblioteka. Nie wychodziłabym z niej przez całe dnie. :D

      Usuń
  4. Jej, ja bym mogła w takich miejscach zamieszkać. W ogóle bym z nich nie wychodziła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Biblioteka z Polski, Irlandii i Niemiec - UMARŁABYM Z ZACHWYTU, GDYBYM TAM WESZŁA! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Trinity College <3 Może mało spektakularna, za to jaka klimatyczna! :)
    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm... mam dziwne wrażenie, że gdzieś widziałam już identyczne zestawienie bibliotek... W każdym razie ja bezapelacyjnie chce nr1 na własność ;P
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Top10 to bardzo popularne posty. Sama jak wczoraj tworzyłam notkę i wyszukiwałam najładniejszych zdjęć to trafiłam na minimum 5. Pomysł może i identyczny, ale zestawienie bibliotek już nie. Również pierwsza wydaje mi się najpiękniejsza.

      Usuń
  8. Biblioteka Trinity College w Dublinie najbardziej do mnie przemawia. Z wielką chęcią bym ją odwiedziła i została na dłużej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jej!!! Są naprawdę piękne! Aż dostałam oczopląsu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Austria i Niemcy to zdecydowanie moi faworyci!
    Już myślałam, że Polska nie znajdzie się na Twojej liście.

    Zapraszam do siebie, odwdzięczam się za obserwację.
    http://aaleksm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. O rany, tam to mogła bym spędzić cały miesiąc :)
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale wspaniałe miejsca! Chciałabym tam być *.*

    OdpowiedzUsuń
  13. Zakochałam się w tej bibliotece w Yale! *.*

    Poklikasz nam w linki pod najnowszym postem? Byłybyśmy bardzo wdzięczne! :) immhfashionblog.pl(klik)

    OdpowiedzUsuń
  14. Łoooo. Miażdżąco to wygląda! Wszystko piękności. Zawsze chciałem wejść do biblio, gdzie regały są znacznie wyższe ode mnie i bez drabiny się nie obejdzie. :) Minimalnie, aczkolwiek nieco bardziej chciałbym odwiedzić:

    3.Bibliotekę Trinity College w Dublinie (Irlandia)
    5.Bibliotekę Parlamentu w Ottawie (Kanada)
    8. Bibliotekę w Klasztorze na Strahovie w Pradze (Czechy)

    Ale ogólnie to chętnie każdą bym chciał mieć lub odwiedzić. :) Pozostaje mi jednak cieszyć się moimi skromnymi nabytkami w domowej biblioteczce, z której posiadania się bardzo cieszę i jestem dumny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwiedzanie takich bibliotek musi być świetnym wydarzeniem, ale wiadomo, że posiadanie takiej na własność to dopiero gigantyczne szczęście. :)

      Usuń
  15. Wszystkie są piękne i wszystkie znam, bo tak się złożyło, że robiłam prezentację o bibliotekach i księgarniach, więc wszystko to przejrzałam. :D Jakbyś była zainteresowana to polecam zobaczyć na tzw. Czarny Diament czyli Duńską bibliotekę w Kopenhadze <3 oraz na przpiękną Białoruską Bibliotekę Narodową w Mińsku! :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeju.. nieważne która, ważne by się kiedyś znaleźć chociaż w jednej z nich.. zainspirowałaś mnie, nie wiedziałam, że istnieją tak piękne biblioteki :))
    Muszę niedługo odwiedzić bibliotekę w moim mieście, chociaż wyglądem ona nie przyciąga niestety..

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkie są piękne jednak najbardziej podoba mi się 1. Tą 5-tą kojarzę z jakiegoś filmu, ale nie wiem jakiego... Coś mi dzwoni ale nie wiem gdzie :p

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na konkurs, zostały jeszcze tylko 3 dni ^^
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. ojejku... chcę takie na własność :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Boże, to jest przepiękne ♥ I jeszcze tyle książek w jednym miejscu!
    Obserwuję ;)

    justletthembe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. ojej, rozpływam się. Jak bardzo chciałabym spacerować miedzy półkami pełnymi książek w tych bibliotekach. Tyle perełek, które można odkryć. Prawie jak piraci :)
    zaczytana_bella

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne... cudowne... aż brak słów :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jejku! Cudowne! Ile bym dała,aby być choć w jednej z nich! :)
    P

    OdpowiedzUsuń
  23. Chciałabym kiedyś trafić do takiej pięknej biblioteki.
    Wszystkie wyglądają cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Mogę tylko powiedzieć: O MÓJ BOŻE!
    Zapewne, gdybym weszła do takiej biblioteki, musieliby mnie wyciągać siłą. Najbardziej spodobała mi się ta w Austrii..ma taki jakiś klimat w sobie już nawet na samym zdjęciu! :)

    Pozdrawiam
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/05/dzienniczek-peen-cytatow-1.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda wręcz magicznie! Idealne miejsce na książki. :)

      Usuń
  25. Jakie piekne :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale cuda wynalazłaś! Odwiedziłabym wszystkie wymienione biblioteki z dużą chęcią :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Tak właśnie wyobrażam sobie Raj ♥

    OdpowiedzUsuń
  28. Biblioteka w Austrii wyglada jak Niebo! Cudownie zaprojektowane arcydzieło :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Wszystkie biblioteki są wspaniałe. Bardzo chciałabym je kiedyś odwiedzić. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. nie wiem czy to do końca normalne, ale chciałabym mieszkać w którejś z tych bibliotek! :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to samo! Zamieszkałabym między tymi półkami. :D

      Usuń
  31. Choć pierwsza i ostatnia są najbardziej w moim ,,stylu" bo lubię jasne wnętrza i minimalizm, to marzy mi się jednak pobyt w takiej prawdziwej, starej bibliotece, z drewnianymi półkami, mrokiem i starymi książkami :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Moim faworytem jest numer 1, ale 3 i 7 również są piękne :D
    Ahh... prawdziwy raj...
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne, ale jedna o której nie wspomniałaś, ktora moim zdaniem jest piękna, to w British Museum jest przepiękna !

    myylifeastina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ładna, ale nie robi na mnie takiego wrażenia jak te 10, które wymieniłam. :)

      Usuń
  34. Jakie przepiękne! Zakochałam się w nich wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja jakoś nie przywiązuje uwagi do wyglądu bibliotek. Jednak gdybym miała wybierać to chyba ostatnio. Pozostałe są tak bardzo zdobione, że aż przytłaczają.

    OdpowiedzUsuń
  36. o wow:D ta pierwsza jak pałac;D

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepiękne biblioteki. Szczególnie podoba mi się ta 4 *-*
    http://m-grabowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Właśnie dodałam Austrię i Niemcy do listy krajów do odwiedzenia. Będzie ciężko, bo po niemiecku umiem tylko "Schmetterling", ale myślę, że dam radę xD
    Buziaki i obserwuję, kochana!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  39. Wow! Wszystkie biblioteki bardzo mi się podobają *.*
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Prawdziwe cuda :) Jakbym raz do takiej biblioteki weszła, to już bym stamtąd nie wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Sama obecność w takich bibliotekach to niezapomniane przeżycie. A wyobraźmy sobie jeszcze ten klimat, który stworzylibyśmy czytając ukochaną książkę... Cudo!
    Pozdrawiam! :)

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. wow, jakie cudowne miejsca. Wszystkie robią wrażenie, choć jak dla mnie najmniej ciekawe są miejsce 4 i 10.
    pozdrawiam i zapraszam ♥

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  43. Od teraz moim wielkim marzeniem jest odbyć podróż do tych wszystkich miejsc :D Zobaczymy jak mi wyjdzie. Niemcy, Czechy i Polska są blisko :D Więc może nawet w najbliższych dwóch latach mi się uda. :D
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  44. Najbardziej przypadły mi do gustu biblioteki w Irlandii i Czechach 😍😍😍 muszę tam kiedyś pojechać ❤❤❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  45. Te biblioteki są cudowne! W takim miejscu jak te, mogłabym spokojnie spędzić cały dzień :D

    OdpowiedzUsuń
  46. Ale cudowne te biblioteki!!! <3 Chciałabym do każdej zajrzeć *.* Jeden taki dzień to dla mnie by był jak dzień w raju *.* <3

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    BLOG-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  47. Wszystkie biblioteki są cudowne, zawsze chciałam wejść do takiego ogromnego pomieszczenia wypełnionego książkami od góry do dołu byłoby świetnie :)

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja nie mogę w ogóle uwierzyć w to, że tutaj znajduję się jakaś biblioteka z Polski xD to jest dla mnie co najmniej dziwne, bo na pewno z jedna znajdzie się taka biblioteka, która zastąpi to miejsce, na pewno xD
    Nie chcę się tutaj dochodzić jaka i w ogóle, bo mam do nadrobienia u Ciebie kilka postów do skomentowania i właśnie się do tego zabieram ^^
    http://further-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale po co szukać innej skoro mi się ta podoba? No i nie ma w tym nic dziwnego skoro wygrała konkurs na najpiękniejszą bibliotekę na świecie. :) Tutaj jest artykuł: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,19964688,najpiekniejsza-biblioteka-swiata-jest-w-polsce-na-dworcu-w.html

      Usuń
  49. Jejku, jakie cudowne*-* fajnie by było kiedyś się w takiej znaleźć-kawałek raju na ziemi:)
    Pozdrawiam:) books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Nie wiem która lepsza :)
    Biblioteki mają taki specyficzny zapach :) uwielbiam go.

    OdpowiedzUsuń
  51. Miałam okazję zwiedzić jedynie nr 3, a i tak byłam pod ogromnym wrażeniem. W końcu biblioteka Trinity College była inspiracją J.K. Rowling do opisania biblioteki w Hogwarcie :) Jednakże biblioteka nr 1 z tej listy prezentuje się chyba najpiękniej, (chociaż ta w Czechach też niczego sobie).

    OdpowiedzUsuń
  52. O kiedyś też zrobiłam post o takiej tematyce i mamy podobny gust :) wszystkie są cudowne aż chciałoby się tam spędzić dzień! Ale przyznasz, że każda biblioteka ma swój urok? ;)

    OdpowiedzUsuń

GeekBooks © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka